Chaos Rings

Πνίγομαι στη δουλειά αλλά έχω μέσα στο κεφάλι μου εδώ και μέρες έτοιμο review για το παιχνίδι και αν δεν το γράψω δε μπορώ να λειτουργήσω!:)

Chaos Rings λοιπόν (λήμμα στη Wikipedia εδώ). Παιχνίδι ρόλων από τη βασίλισσα του χώρου, την Square Enix, ή SquareSoft όπως θα τη γνωρίζετε οι παλαιότεροι. Αποκλειστική κυκλοφορία για το iPhone OS, πατάει στα βήματα των Final Fantasy και είναι ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί σε RPG για τη συσκευή αυτή τη στιγμή.

Να το δούμε λίγο πιο αναλυτικά;

Κατ’ αρχάς το παιχνίδι είναι βασισμένο στο κλασικό πρότυπο των ανατολίτικων RPG – μεγαλεπίβολα σενάρια με γενναία δόση δράματος, βαρβάτες μάχες με φρου φρου και ειδικά εφέ, κομμώσεις που δεν υπάρχουν, σύστημα μάχης με τις εντολές σε μενού και τυχαία encounters κάθε δέκα βήματα – the whole package. Όσοι έχετε παίξει Final Fantasy και σας άρεσε θα το λατρέψετε, όσοι τα αντιπαθείτε μην κάνετε καν τον κόπο να το δείτε.

Το σενάριο είναι αρκετά ενδιαφέρον: τέσσερα ζευγάρια μαχητών από όλο τον κόσμο συγκεντρώνονται ξαφνικά από μία πανίσχυρη, μυστηριώδη οντότητα που τους αυτοσυστήνεται ως The Agent, ο οποίος τους ενημερώνει ότι πρόκειται να λάβουν μέρος μέχρι θανάτου σε ένα τουρνουά γνωστό ως «Ark Arena». Όσοι αντισταθούν θα πεθάνουν, όσοι παραμείνουν θα πολεμήσουν ανά δύο μεταξύ τους – και το τελευταίο ζευγάρι που θα μείνει ζωντανό θα κερδίσει την αιωνιότητα. Έτσι, ο μισθοφόρος Escher, η πολεμίστρια Musiea, ο νεαρός βασιλιάς Zhamo και η προστάτιδά του Eluca, ο ιπποκόμος (!) Ayuta και η πριγκήπισσα Mana, και το ζευγάρι των Olgar και Vahti αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν ο ένας τον άλλον, χωρίς καλά καλά να γνωρίζουν πού βρίσκονται και γιατί επιλέχθηκαν.

Η ιστορία ξεκινάει in medias res και αποκαλύπτεται σταδιακά μέσα από σκηνές που διεμβάλλονται στη φυσιολογική ροή του παιχνιδιού. Αρκετές αποκαλύψεις, πρόσωπα που δεν είναι αυτό που φαίνονται – το τραπέζι έχει απ’ όλα:) Στην αρχή του παιχνιδιού δίνεται στον παίκτη η επιλογή μεταξύ των ζευγαριών Escher/Musiea και Zhamo/Eluca αλλά μετά τον τερματισμό ξεκλειδώνει η επιλογή New Game+ που δίνει στους παίκτες τη δυνατότητα (εκτός από το να διατηρήσουν την ήδη συσσωρευμένη εμπειρία, ικανότητες και εξοπλισμό τους) να παίξουν και ως τα υπόλοιπα δύο ζευγάρια, ώστε να έχουν σφαιρικότερη εικόνα του σεναρίου. Η Square κατάφερε να χτίσει ένα σενάριο που ενώ δεν είναι ξεπλυμένο, ταυτόχρονα παραμένει κατανοητό για όσους θέλουν να παίζουν το Chaos Rings σε… δόσεις, κάτι που ταιριάζει με την αποσπασματική χρήση της συσκευής.

Από εμφάνιση είναι… απλά το κάτι άλλο. Major props στους προγραμματιστές για τον κόπο τους – τα γραφικά είναι τρισδιάστατα, με λεπτομερή μοντέλα που θυμίζουν πολύ Final Fantasy VIII και τη χρυσή εποχή των RPGs του PSX. Τα εφέ στις μάχες είναι προσεγμένα (αν και κατά περίπτωση ίσως λίγο κοινότυπα), η κίνηση των αντιπάλων και των χαρακτήρων εξαιρετική, και παντού στο interface φαίνονται οι αρτιστικές πινελιές των δημιουργών. Είναι προσεγμένο παιχνίδι και – το σημαντικότερο – τρέχει εξ’ ίσου καλά σε παλιές και νέες συσκευές. Υπάρχει επιλογή στις ρυθμίσεις που να απενεργοποιεί τα εφέ βροχής ή χιονιού που ίσως βαραίνουν πολύ τα iPhones και iPod Touches πρώτης γενιάς, αλλά πέραν αυτού οι χρήστες δε θα έχουν κανένα κόλλημα και καμία καθυστέρηση εξ’ αιτίας του γραφικού πλούτου. Και πάλι, major props.

Ένα άλλο σημείο όπου λάμπει το Chaos Rings είναι ο ήχος του. Η μουσική επένδυση του παιχνιδιού είναι απλά εκπλήκτική, με ηχογραφημένα τραγούδια ειδικά για το παιχνίδι, που κυμαίνονται από easy listening piano tunes μέχρι βαρύ μέταλλο, κρατώντας πέντε – έξι βασικά leitmotifs σε διάφορες παραλλαγές τους. Δεν κουράζει καθόλου, είναι εξαιρετικά ευχάριστη και ταιριάζει με το κλίμα και την ατμόσφαιρα που προωθεί η ιστορία. Οι πιο ψαγμένοι έχουν ήδη «ξηλώσει» από το πακέτο της εφαρμογής τα αρχεία ήχου και τα έχουν προσθέσει στη μουσική τους δισκοθήκη:P Ορισμένα κομμάτια θυμίζουν έντονα Grandia, κάποια άλλα δανείζονται (πάλι) στοιχεία από τα Final Fantasies. Τα ηχητικά εφέ δεν είναι κάτι το φοβερό αλλά δένουν ωραία με το όλο σύνολο. Κάντε στον εαυτό σας μια χάρη, παίξτε με ακουστικά – πραγματικά η εμπειρία απογειώνεται.

Στο ψαχνό τώρα… gameplay. Εδώ είναι λίγο αμφιλεγόμενα τα πράγματα. Χειρίζεστε τους χαρακτήρες που έχετε υπό τον έλεγχό σας με ένα virtual joystick που εμφανίζεται κάτω από το δάχτυλό σας, όπου κι αν το τοποθετήσετε στην οθόνη – ουσιαστικά πατάτε και σέρνετε. Απλό, ενστικτώδες, εύχρηστο. Για να αλληλεπιδράσετε με στοιχεία του περιβάλλοντος ή κουμπιά που εμφανίζονται σε ορισμένα σημεία (π.χ. επιλογή επιπέδου ή κατάστημα) απλώς πατάτε πάνω τους. Η κάμερα εκτός μαχών είναι σταθερή, αλλά τα τοπία είναι 3D σκηνές και όχι prerendered όπως έχουμε συνηθίσει στα παιχνίδια του είδους. Στα cutscenes ο χειρισμός της κάμερας περνάει στη μηχανή γραφικών, ενώ ο παίκτης έχει πάντα τη δυνατότητα να «προχωρήσει» το διάλογο, ή να προσπεράσει μια σκηνή αν δε θέλει να περιμένει: το ότι ο διάλογος είναι μόνο σε κείμενο διευκολύνει τους… γρήγορους:)

Από το φουαγιέ του κάστρου του Agent μπορείτε να επισκεφθείτε τέσσερις «κόσμους», όχι ιδιαίτερα μεγάλους, και να ορίσετε το επίπεδο των τεράτων που θα αντιμετωπίσετε σε αυτούς (και επομένως, τη δυσκολία του παιχνιδιού). Ο κάθε κόσμος έχει διαφορετικό ύφος (ζούγκλα, τούνδρα, ερειπωμένη πόλη, κ.ο.κ.), ενώ μετά από την ολοκλήρωση κάθε κόσμου θα καλείστε να αντιμετωπίσετε ένα από τα ζευγάρια μαχητών που έχουν επιβιώσει ως εκείνο το σημείο. Τους κόσμους αυτούς μπορείτε να τους επισκεφθείτε όσες φορές θέλετε για να μαζέψετε αντικείμενα και εμπειρία για τους χαρακτήρες σας. Στο κάστρο επίσης θα βρείτε τους αντιπάλους σας (με τους οποίους μπορείτε να μιλήσετε), όπως και το κατάστημα του Piu-Piu (θυμίζει έντονα Cait Sith) από τον οποίον μπορείτε να αγοράσετε νέο εξοπλισμό και να πουλήσετε πράγματα που δε θέλετε.

Οι μάχες, εκτός από τις προσχεδιασμένες, ακολουθούν το κλασικό μοτίβο των CRPGs ανατολικού τύπου: περπατάτε μέχρι που τυχαία «σκοντάφτετε» πάνω σε εχθρούς και η οπτική μεταφέρεται μέσα στο πεδίο της μάχης. Εδώ τα πράγματα είναι πλήρως τρισδιάστατα με κάμερα που ακολουθεί τη δράση. Στο κάτω αριστερά μέρος της οθόνης βλέπετε τα hit points και mana points των δύο χαρακτήρων σας, ενώ στο δεξί μέρος εμφανίζεται στην αρχή κάθε γύρου το μενού με τις εντολές. Σημαντικό στοιχείο στρατηγικής για το Chaos Rings είναι το Solo/Pair mode: στην αρχή κάθε γύρου επιλέγετε αν θέλετε οι χαρακτήρες σας να εκτελέσουν ανεξάρτητα ξεχωριστές εντολές (κλασικό σύστημα), ή αν θέλετε να δώσετε μια εντολή που θα την εκτελέσουν από κοινού ταυτόχρονα. Στη δεύτερη περίπτωση τα αποτελέσματα είναι πιο αισθητά, αλλά η όποια επίθεση των εχθρών «πιάνει» και τους δύο χαρακτήρες μαζί, ενώ στην πρώτη περίπτωση αποτελούν ανεξάρτητους στόχους. Ένα άλλο στοιχείο που εισάγει το παιχνίδι είναι ο μετρητής πλεονεκτήματος στην αριστερά πάνω γωνία της οθόνης. Ξεκινάει με την ένδειξη «Even» (ισότιμη) και αναλόγως του ποια πλευρά έχει το πλεονέκτημα γεμίζει με μπλε κομμάτια για τον παίκτη ή με κόκκινα για τους εχθρούς. Η ομάδα που έχει το πλεονέκτημα εκτελεί τις εντολές της πιο αποδοτικά (μεγαλύτερη ζημιά, γρηγορότερες επιθέσεις, συχνότερα criticals, καλύτερες πιθανότητες για δραπέτευση από τη μάχη, κ.ο.κ.). Υπάρχουν εντολές οι οποίες κάνουν το λεγόμενο «Break», δηλαδή γυρίζουν τη μάχη και αντιστρέφουν το πλεονέκτημα. Αυτές οι προσθήκες κάνουν το παιχνίδι ενδιαφέρον. Δυστυχώς, λείπουν οι ειδικές επιθέσεις τύπου Limit Breaks που έχουν τα Final Fantasies, και είναι κρίμα γιατί μέσα από αυτές οι χαρακτήρες διακρίνονται και αποκτούν, κατά κάποιον τρόπο, προσωπικότητα. Ας είναι, μικρό το κακό.

Πέρα από τις βασικές εντολές που έχουν όλοι οι χαρακτήρες (επίθεση, άμυνα, φυγή, χρήση αντικειμένου), υπάρχουν και οι λεγόμενες ειδικές κινήσεις. Αυτές στο Chaos Rings επιτυγχάνονται με τη χρήση των λεγομένων «Genes», με ένα σύστημα που θυμίζει λίγο τους Blue Mages των FF. Την πρώτη φορά που θα νικήσετε ένα τέρας θα πάρετε ένα gene plate που ταιριάζει με τον τύπο του (π.χ. Bird Genes για τους ιπτάμενους εχθρούς ή Spider Genes για τους αραχνοειδείς – και πάει λέγοντας). Το κάθε gene plate έχει έξι gene skills προκαθορισμένα, και όσο περισσότερους εχθρούς του εκάστοτε τύπου νικάτε, τόσο περισσότερα από αυτά τα skills θα ξεκλειδώνουν. Ο κάθε χαρακτήρας έχει υποχρεωτικά ένα human gene plate (ξεκινάτε με δύο, Human Warrior και Human Mage, και παίρνετε skills σε αυτά μέσα από τις μάχες με τα άλλα ζευγάρια), και από εκεί και πέρα έχετε τη δυνατότητα να διαλέξετε μέχρι τρία ακόμη gene plates ανά χαρακτήρα – ακόμη και τα ίδια. Ορισμένα gene skills είναι εντολές που δίνετε μέσα στη μάχη, κάποια άλλα προσδίδουν στατικά προτερήματα (π.χ. +5 στην άμυνα), και κάποια άλλα δίνουν ένα επιπρόσθετο bonus σε κάποιο στατιστικό αν ο χαρακτήρας τα έχει ενεργά κατά το level up, ενώ τέλος κάποια άλλα είναι εντολές που χρησιμοποιείτε εκτός μάχης – όπως το Encounter, που σταματάει τις τυχαίες συμπλοκές με εχθρούς και σας δίνει τη δυνατότητα να εξερευνήσετε τον κόσμο με την ησυχία σας.

Οι προγραμματιστές έχουν βάλει στο παιχνίδι και κάποια δωμάτια – γρίφους: σε αυτά καλείστε να λύσετε ένα παζλ με ορισμένο αριθμό κινήσεων (όπως π.χ. να ανοίξετε δρόμο ως την έξοδο, ή να μαζέψετε όλους τους κρυστάλλους), με τη λύση του οποίου προχωράτε την πλοκή και παίρνετε ως αμοιβή χρήματα για αγορές εξοπλισμού. Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που προσθέτει ενδιαφέρον στη ρουτίνα των μαχών.

Το μειονέκτημα του παιχνιδιού είναι πως είναι σχετικά μικρό και αρκετά εύκολο. Αν κάποιος στρωθεί να το τερματίσει απλώς μια φορά με τον ελάχιστο δυνατό κόπο, έχει τακτικό πνεύμα και είναι λίγο τυχερός μπορεί να το τελειώσει μέσα σε ένα απόγευμα. Όσοι θέλουν να ξεκλειδώσουν όλα τα σενάρια, να μάθουν όλη την ιστορία και να «τελικιάσουν» τους εξοπλισμούς και τα gene plates των χαρακτήρων θα κάψουν κάποιες ώρες παραπάνω – και πάλι όμως, η διάρκεια του παιχνιδιού είναι υπολειμματική. Το δεύτερο μειονέκτημα σχετίζεται άμεσα με το πρώτο: μετά τον πρώτο κόσμο και την πρώτη μάχη με τους ανθρώπινους αντιπάλους θα είστε σε θέση να εξουδετερώσετε σχεδόν κάθε τέρας μέσα σε δύο γύρους το πολύ. Με συγκεντρωμένη προσπάθεια μιας ώρας μπορείτε να έχετε ανέβει αρκετά levels ώστε να σαρώνετε ό,τι βρεθεί μπροστά σας με φυσικές επιθέσεις μόνο. Ακόμη και στο in-game κατάστημα, με τα χρήματα που μαζεύετε και τις τιμές των αντικειμένων που διατίθενται προς πώληση, μπορείτε πουλώντας τα παλιά σας είδη να αγοράζετε πάντα ό,τι νεώτερο και καλύτερο υπάρχει και να σας περισσεύει και ρευστό!

Ουσιαστικά αυτό είναι και το σημείο στο οποίο χάνει το Chaos Rings: αν είχε άλλους τέσσερις κόσμους, μεγαλύτερη δυσκολία, και λίγο πιο πλούσιο σύστημα μαχών θα ήταν απλά τέλειο. Και αυτή είναι και η τελική εντύπωση που σου αφήνει το παιχνίδι: το τερματίζεις, του σκίζεις ό,τι έχει και δεν έχει και η πρώτη σου σκέψη είναι ότι αυτό που έπαιξες είναι πραγματικά εκπληκτικό αλλά θα ήθελες κι άλλο γιατί δε σου έφτασε. Αυτός είναι και ο λόγος που ενώ σε γραφικά, ήχο και πλοκή παίρνει 9, στο gameplay αναγκαστικά του βάζω ένα 6. Συνολικά το οχταράκι του το τσιμπάει και – αν εξαιρέσεις την τσιμπημένη τιμή – αξίζει να το δείτε αν είστε φαν των RPGs.

Το παιχνίδι το βρίσκετε στο App Store, «ζυγίζει» 253 MB και κοστολογείται στα 10,49 €. Τρεϊλεράκι για να γουστάρετε, στο YouTube🙂

0 Responses to “Chaos Rings”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Κατηγορίες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μαΐου 2010
Δ T Τ T Π S S
« Apr   Jun »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

Αρέσει σε %d bloggers: