Πασχαλινές εξορμήσεις, κίνηση και ακρίβεια

Διάβαζα πιο πριν στα διάφορα Ελληνικά ειδησεογραφικά sites για την κίνηση των ημερών, ότι οι Εθνικές οδοί μποτιλιάρουν, ο κόσμος συνωστίζεται στα λιμάνια και τα αεροπλάνα μόνο που δεν πέφτουν με τα συνεχή κύματα κόσμου που φεύγουν από τα αστικά κέντρα. Και φυσικά τα εισιτήρια έχουν φτάσει στο Θεό, κατά την κλασσική ρήση «αυξάνεται η ζήτηση, αυξάνονται και οι τιμές».

Στην αρχή η σκέψη μου ήταν πως «λογικό, οι άνθρωποι πάνε στα χωριά τους, να γιορτάσουν το Πάσχα, να κάτσουν στο εξοχικό τους, να ψήσουν ένα αρνί παρέα με το υπόλοιπο σόι, να δούνε τους (κοντο)χωριανούς τους, να ξεκουραστούν λίγες μέρες και πίσω πάλι από βδομάδας για δουλειά». Και οι ακτοπλοϊκές/αεροπορικές εταιρείες βρήκαν μαλάκες να ξαλαφρώσουν από παραδάκι και ανεβάζουν το κόστος του ταξιδίου κατακόρυφα.

[Για τα διόδια που είναι πλέον από χρυσάφι θα μιλήσουμε μια άλλη φορά, ο λόγος που ακριβαίνουν είναι άσχετος με το θέμα μας.]

Λογικό ως εδώ; Εκ πρώτης όψεως, ναι.

Συνεχίζω όμως και πέφτω πάνω στις άλλες τις ειδήσεις. Αυτές που λένε για το πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές στα ξενοδοχεία, στα στούντιο, στις πανσιόν, στα εστιατόρια και πάει λέγοντας. Και το πόσο ακριβό είναι να κάνεις διακοπές για Πάσχα στη Μύκονο, στην Κέρκυρα, στη Σαντορίνη, και ένα σκασμό άλλους «δημοφιλείς προορισμούς». Και αρχίζω να σταυροκοπιέμαι: καλά, όλοι αυτοί που σκοτώνονται να πάνε στους «δημοφιλείς προορισμούς» αυτούς, χωριουδάκι δεν έχουν; Να πάρουν το αμαξάκι τους, να πάνε να μείνουν στο σπιτάκι τους, να πάρουν και κάνα κοψίδι να ψήσουν μέσα ανήμερα Κυριακή του Πάσχα; Πρέπει σώνει και καλά να πάνε στο τάδε ή στο δείνα νησί/θέρετρο/δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο για να είναι ιν και τρέντι;

Αλλά βλέπεις έχουμε γίνει κουλτουρέ – μην ακούσουμε κλαρίνο και δημοτικά, μας σηκώνεται η τρίχα κάγκελο (και αρχίζουν τα ίου και τα γιαξ). Μάγκες, πάρτε χαμπάρι κάτι: όλοι βλάχοι είμαστε (προσέξτε την έλλειψη κεφαλαίου Βήτα – δε μιλάω για τους Βλάχους, άξια παιδιά αυτοί). Όλοι από ένα κωλοχώρι είμαστε, πάνω στα κατσάβραχα ή χαμηλά στον κάμπο, και τις παπαριές «είμαι από Αθήνα» ξεχάστε τες. Πολύ λίγοι έλκουν την καταγωγή τους από την Αθήνα, οι υπόλοιποι είναι χωριάτες όπως κι όλοι εμείς οι υπόλοιποι, οι οποίοι ντρέπονται να αναγνωρίσουν τις ρίζες τους. Γιατί δηλαδή θα πρέπει σώνει και καλά να πάω εκδρομή στο σούπερ νησί (βάλτε όποιο θέλετε), να μου πιάσει τον κώλο η ακτοπλοϊκή, ο ξενοδόχος, ο ταβερνιάρης, ο πλανόδιος και όσοι άλλοι προκύψει για να θεωρηθεί ότι πέρασα καλά το Πάσχα μου; Το να πάω στη γενέτειρά μου, στο εξοχικό μου, με όλες τις ανέσεις και τον εξοπλισμό μου με χαλάει δηλαδή;

Κάποιοι θα με χαρακτηρίσουν ντεμοντέ, κάποιοι κολλημένο, κάποιοι ορεσίβιο ή βουκόλο – αδιαφορώ πλήρως. Οι καιροί είναι δύσκολοι και πανάκριβοι, και το ψωνιλίκι πληρώνεται πανάκριβα. Ηρεμήστε λίγο μερικοί, πάρτε το αλλιώς και σταματήστε να ασχολείστε μόνο με το θεαθήναι και το τι θα πουν για σας οι μουράτοι φίλοι σας αν μάθουν ότι κάτσατε στην Κάτω Μπαλάνα Ψωροκώσταινας για Πασχαλιά.

4 Responses to “Πασχαλινές εξορμήσεις, κίνηση και ακρίβεια”


  1. 1 dealsend 26 Απριλίου 2008 στο 7:21 πμ

    Flareman, εκτός αν κάποιος απο αυτούς που αναφέρεσαι ήρθε να σου ζητήσει δανεικά, το Post σου είναι άδικο!

    Τι σε νοιάζει πως θα χαλάσω εγώ τα χρήματα μου και που θα πάω για Πάσχα; Και γιατί να ηρεμήσω εγώ που θέλω και γουστάρω να πάω στην Μύκονο για Πάσχα, και δεν ηρεμείς εσύ που έχεις συμβιβαστεί με το «κωλοχώρι»όπως λές;

    PS
    1.Μην παρεξηγηθείς, αλλά πάντα υπάρχει και η άλλη πλευρά!

    2. Εγω προσωπικά σε κωλοχωρι θα πάω, αλλά αν άντεχαν τα οικονομικά μου, σαφώς και θα προτιμούσα να σπάω κανάτια στην Κέρκυρα!!

    Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα

  2. 2 Flareman 26 Απριλίου 2008 στο 2:11 μμ

    Ποτέ παρεξήγηση με ανθρώπους που διατίθενται να κάνουν συζήτηση:D

    Κοίτα, δε με νοιάζει το πώς θα χαλάσει ο καθένας κατά περίπτωσιν τα χρήματά του – αν θέλει ας κάνει και ταξίδι στις Νήσους Πουκέ! Εγώ προσωπικά θα ηρεμήσω (Αθήνα δυστυχώς, ανωτέρα βία), και ας ηρεμήσει ο καθένας όπως το αισθάνεται. Αλλά σχολιάζω τη γενικότερη κοινωνική τάση: τα λεφτά είναι λειψά, η οικονομία νοσεί, και ο κόσμος έχει δεν έχει τα δίνει για να πάει δεν ξέρω πού. Είναι ανάλογο με το άλλο πρόσφατο φαινόμενο «δεν έχω βρακί να φορέσω και παίρνω δάνειο για ηχοσύστημα»:)

    Απλώς έχω την αντίληψη πως ο κόσμος έχει αποστραφεί από την επαρχία και τις ρίζες του, και ότι δεν πιστεύει πραγματικά πως δε θα περάσει καλά στο χωριό – απεναντίας, έχει «εκπαιδεύσει» τον εαυτό του να νομίζει ότι πρέπει να είναι στα γκλαμουράτα για να θεωρείται πως έχει περάσει καλά. Πρόσεξε τι λες εσύ: προσωπικά σε κωλοχώρι θα πάω, αλλά **αν άντεχαν τα οικονομικά μου** […]. Αυτό είναι θεμιτό σαν άποψη – από την άλλη, κάποιος που θα έλεγε, «έχω δεν έχω δεν ξέρω τίποτα, πρέπει οπωσδήποτε να πάω στην Κέρκυρα» κατ’ εμέ θα ήταν κατακριτέος.

    Άσχετο που δεν πάω τα νησιά και ειδικά το Ιόνιο μία:D

  3. 3 Tinsie 28 Απριλίου 2008 στο 1:52 μμ

    Flareman κι εγώ μαζί σου! Εμένα τα οικονομικά μου αντέχουν μια χαρά, αλλά από τις Μυκόνους και τις Σαντορίνες προτιμώ ασυζητητί το κ*λοχώρι και τους συγγενείς και τα κοψίδια ψημένα στο τζάκι (ειδικά φέτος που βοήθησε ο καιρός, δίπλα στο τζάκι τη βγάλαμε). Άντε, και του χρόνου να είμαστε καλά!

  4. 4 Flareman 28 Απριλίου 2008 στο 2:03 μμ

    @T: Γι’ αυτό σε πάω:) Χρόνια μας πολλά, Χριστός Ανέστη!


Σχολιάστε

Κατηγορίες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Απριλίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Mar   May »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

