iPhone!

Αυτό είναι η άλλη μεγάλη είδηση που δε μπόρεσα να γράψω στο blog (όσοι με παρακολουθούν στο Twitter όμως το ξέρουν ήδη): από την περασμένη Κυριακή είμαι πλέον ο ευτυχής κάτοχος ενός 8αριού iPhone! Θέλω να γράψω δυο τρία σύντομα λογάκια δίκην review για τη συσκευή.

Κατ’ αρχάς η συσκευασία και το ίδιο το iPhone βρωμάνε Apple από χιλιόμετρα:) Η συσκευή είναι σχεδιασμένη στην τελειότητα, φοβερά ανθεκτική, στιβαρή, και πολύ ευχάριστη στο κράτημα – στα γνωστά υψηλά στάνταρ που έχουμε συνηθίσει. Το ξεκλείδωμα πήγε μια χαρά με το iPlus 2.0b, έριξα τον bootloader σε 3.9FakeBlank και η συσκευή είναι πλήρως λειτουργική 1.1.4 (όσοι μόλις διαβάσατε αλαμπουρνέζικα μη δίνετε σημασία – μόλις είπα ότι το ξεκλείδωσα για να παίζει με τα Ελληνικά SIMάκια:).

Η αυτονομία είναι πολύ καλή, με χρήση ως iPod, ως PDA και με WiFi/Safari/Google Maps και τηλέφωνο με βγάζει το διήμερο άνετα. Στη συσκευασία περιλαμβάνεται τόσο dock, όσο και φορτιστής τοίχου, μόνο που ο φορτιστής ειδικά έχει Βρεταννικό βύσμα (καθ’ ότι το iPhone είναι αγορασμένο στην Αγγλία) και μου είναι άχρηστος. Για τώρα φόρτιση και συγχρονισμός γίνεται από τον υπολογιστή, με μεγάλη άνεση – όλες οι επαφές μου, τα ημερολόγια με τις υποχρεώσεις μου και τα συναφή συγχρόνισαν τέλεια και επιτέλους βρήκα τη συσκευή που μιλάει τη γλώσσα του υπολογιστή μου!

Προβληματάκια προσαρμογής υπάρχουν φυσικά: τα Ελληνικά θέλουν αλλαγή γραμματοσειράς για να παίξουν 100% σωστά παντού, το τηλέφωνο δε ρυθμίζεται εύκολα για τη λήψη αναφορών παράδοσης για τα SMS που στέλνεις, η χρέωση στα Ελληνικά μηνύματα γίνεται λίγο παράξενα (δεν ξέρω πότε το θεωρεί Unicode και χρεώνει τα τριπλάσια) και δεν έχω βρει ακόμα επακριβώς το κόλπο για να μπαίνω στο Internet μέσω GPRS και WiND Plus Non Stop (αν και υποτίθεται ότι τα έχω κάνει όλα σωστά και είναι εφικτό). Μέσω WiFi πάντως τα πάντα παίζουν τέλεια και είναι απίστευτο το πόσες δυνατότητες σου δίνει ο Safari. Μεγάλο μείον ότι δε μπορείς να παίξεις άμεσα από το Web αρχεία MP3 ή βίντεο εκτός MP4/MOV, αλλά κάποια στιγμή θα βγει κάποιο κόλπο και γι’ αυτό. Με την προσθήκη προγραμμάτων τρίτων μπορώ να ηχογραφώ σημειώσεις, να ανοίγω PDFs και eBooks τοπικά, να διαβάζω semacodes με την κάμερα (που για την ανάλυσή της, 2 MPs, με έχει αφήσει άναυδο), και να κάνω και ένα κάρο άλλα πράγματα.

Το αποκορύφωμα: εκτέλεση εξομοιωτή Gameboy Advance και Super NES! Καλά, το ScummVM παίζει άψογα (δεν είναι εξομοίωση per se εξ’ άλλου – εδώ περισσότερα), αλλά το όποιο emulation τέτοιων συσκευών, και μάλιστα unoptimized, είναι μεγάλο επίτευγμα για μια συσκευή 667 MHz και 128 MB RAM. Ανυπομονώ να δω τι μαγκιά θα βγει τώρα που αρχίζει να ωριμάζει το επίσημο SDK.

Το μεγάλο μειονέκτημα που έχω μέχρι τώρα: δεν έχω βρει άκρη στο θέμα ιατρικά ebooks ακόμη. Αν είχα εκείνον τον Palm emulator που λέγαμε στα χέρια μου θα είχα λύσει τα προβλήματά μου. Υπάρχει και το πρόγραμμα Books.app, το οποίο όμως θέλει ιδιαίτερη προεργασία για να ανοίξει βιβλίο (τα κλασικά .pdb του iSilo δεν τα ανοίγει με το καλημέρα σας). Ακούγεται κάτι για επίσημη έκδοση του iSilo, με δυνατότητες αναζητήσεως κ.ο.κ., από την κατασκευάστριά του, αλλά αυτό αργεί ακόμα. Θα δείξει.

Γενικά είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος από την αγορά μου, βρήκα τη συσκευή που με συμπληρώνει και – αν εξαιρέσουμε μερικά προσωρινά προβληματάκια – πιστεύω ότι πρόκειται για επένδυση για το μέλλον. Θα το ξαναδούμε στο μέλλον, για τώρα πάω να παίξω κάνα γύρο Fire Emblem:D

13 Responses to “iPhone!”


  1. 1 Ελπίδα 28 Μαρτίου 2008 στο 10:29 μμ

    Με τρελένεις συνάδελφε! Λοιπόν κάθε φορά που διαβάζω τα ποστ σου που αφορούν νέα τεχνολογία πέρνω το ύφος που πέρνει η θεία μου όταν αρχίζω να πανεπιστημιογιατριάζω! Τα λέει πολύυυυυ ωραία αλλά δεν καταλαβαίμω γρι!
    τα λες όμως τόοοοσο ωραία!
    Τα φιλιά μου και ελπίζω να ανέκαμψες απο την ίωση.

  2. 2 Flareman 28 Μαρτίου 2008 στο 10:33 μμ

    Χαχαχαχαχα, έχω τον τρόπο μου:D

    Τα σέβη μου, τα σκεύη μου και απεταξάμην τη ρημαδοίωση.

  3. 3 georgeadams 28 Μαρτίου 2008 στο 11:34 μμ

    Καλορίζικο! Ο φορτιστής έχει μεν βύσμα για αγγλική πρίζα αλλά αν ξεκουμπώσεις το βύσμα αυτό θα δεις πως από κάτω έχει το κλασσικό διπολικό βύσμα που χρησιμοποιούν πολλές ηλεκτρικές μικροσυσκευές (πχ φορητά ραδικασετόφωνα). Ακόμα κι αν δεν έχεις τέτοιο καλώδιο περισσευούμενο στο σπίτι μπορείς να αγοράσεις εύκολα από κατάστημα ηλεκτρολογικών ειδών.

  4. 4 Flareman 28 Μαρτίου 2008 στο 11:42 μμ

    Ευχαριστώ:) Το βύσμα το είδα αλλά δεν ξέρω ηλεκτρολογικά τι/πώς/πόσο και σκιάζομαι μην του τινάξω τα πέταλα:/ Θα το ψάξω αναλυτικότερα όμως, αν είναι να γλυτώσω τα 30 του δεύτερου φορτιστή…

  5. 5 vtsib 28 Μαρτίου 2008 στο 11:44 μμ

    1) Και εγώ δανείστηκα ένα καλώδιο από φορητό ράδιο όπως λέει και ο georgeadams

    2) mp3 on the fly παίζει ρε συ. Το δοκίμασα πριν λίγο στο weekendgeeks.gr. Πατώντας το λινκ μου άνοιξε ο quicktime player και ξεκίνησε να παίζει.

  6. 6 Flareman 28 Μαρτίου 2008 στο 11:48 μμ

    1) Πρέπει να το τσεκάρω, μπαίνει στα άμεσα ζητούμενα.

    2) Εμένα γιατί μέσα στο Skreemr π.χ. δεν παίζει μπλιετ;

    edit: Ωχ, άκυρο, δουλεύει!:D:D

  7. 7 ditikos 29 Μαρτίου 2008 στο 12:06 πμ

    Χα χα έκανες και εσύ οτι έκανε ο House στο φετεινό Χριστουγεννιάτικο επεισόδιο; Πήρες το iphone του wilson?

  8. 8 Flareman 29 Μαρτίου 2008 στο 12:09 πμ

    Όχι ρε μπλιετ, αμέ δικό μου πήρα σε λέω:P

  9. 9 aLej 29 Μαρτίου 2008 στο 9:01 πμ

    Με γειά!!!!! Ζηλεύωωωωωω! 😛

  10. 10 Βασίλης 29 Μαρτίου 2008 στο 10:06 πμ

    με γεια! αλλά άντεξες μέχρι εδώ, γιατί δεν περίμενες λιγάκι ακόμα? σε 3 μήνες θα χουμε εξελίξεις..

  11. 11 Flareman 29 Μαρτίου 2008 στο 3:45 μμ

    @aL: ‘στωωω:D

    @Β: Γιατί και να αλλάξει το hardware το πολύ πολύ να μπει GPS και 3G. Το πρώτο δεν είναι πανάκεια, το δεύτερο πανάκριβο στην Ελλάδα. Οπότε οι βασικές δυνατότητες δεν αλλάζουν – κι εγώ έχω τη συσκευή τώρα στα χέρια μου:)

  12. 12 felnix 29 Μαρτίου 2008 στο 10:56 μμ

    1. Καλώς ήρθες στο club!
    2. Λοιπόν και η δική μου πρώτη εντύπωση για το κουτί(!) ήταν ακριβώς η ίδια: ανθεκτικό, στιβαρό, και πολύ ευχάριστο στο κράτημα. Όσο δε για το iPhone τις πρώτες μέρες το κράταγα σαν να ήταν μωρό!
    3. Yes, iKnow it’s only a phone, και για κάποιους όλα αυτά ίσως φαίνονται/ακούγονται υπερβολικά, αλλά η διαφορά τηρουμένων των αναλογιών είναι σαν να έπαιζες μέχρι χτες videogames στα παλιά, καλά, ασπρόμαυρα Tiger -για όσους τα θυμούνται ακόμα- και ξαφνικά να βρέθηκες με το PSP της Sony!
    4. Και ενώ το προηγούμενο κινητό το έβλεπα μόνο ως τηλέφωνο με κάποια έξτρα, το iPhone το βλέπω ως handheld Mac που αντικαθιστά το Macbookpro μου, όταν δεν το έχω μαζί μου. Αυτό δυστυχώς είναι πρόβλημα, διότι ζητάω πολλά από μια συσκευή που δεν έκλεισε ούτε ένα χρόνο από την πρώτη επίσημη κυκλοφορία της με αποτέλεσμα να το καθιστώ ευάλωτο σε 3rd party, buggy-coded apps. Και να σκεφτείς ότι στο Macbookpro μου έχω *μόνο* apple ‘written & approved’ applications.
    5. Λοιπόν, αφού ξεκίνησες με iPlus 2.0b, σε συμβουλεύω να μη πειραματίζεσαι με άλλα unlockers, γιατί ενδέχεται να σου κάνουν ζημiά στο baseband.
    6. Ζημιά στο «αιλουροειδές» να θυμάσαι ότι θα σου κάνουν και οι συχνές επανεγκαταστάσεις μέσω installer -στο λέω εκ πείρας, το έχω ήδη απ’τον Οκτώβρη- και όπως ξέρεις install disks για iPhone δεν συμπεριλαμβάνονται στο κουτί -το restore δεν λύνει παντοτε όλα τα προβλήματα.
    7. Εντωμεταξύ, ελπίζω να εγκατέστησες πρώτα απ’όλα τα BSDSubsystem και openSSH και μετά όλα τα άλλα, γιατί αλλιώς θα έχεις προβλήματα -κι αυτό εκ πείρας. Τα δε Converter, weDICT, ebooks, swirlyMMS, Touchpad, CallData και LocateMe είναι must have apps. Τώρα θα σου πρότεινα να βάλεις και τη Wikipedia άλλα θα σου «φάει» στο τσακ-μπαμ 3GB!
    8. Ελληνικό πληκρολόγιο υπάρχει, ρίξε μια ματιά στο http://www.myphone.gr και κρίνε μόνος σου αν θα το εγκαταστήσεις.
    9. Επίσης keep in mind, ότι στις 80 εφαρμογές «καίγεσαι», στο λέω γιατί στο main partition των 300MB έχω μόνο 0.5MB!
    10. BTW, did you say semacodes; Αλήθεια, σε τι σου χρειάζεται το semacodes reader του Masayuki στην καθημερινότητα σου; Διαβάζεις με την κάμερα semacodes στην Ελλάδα; που είναι αυτά και δεν τα έχω δει εγώ; Από όσο ξέρω μόνο στην Ιαπωνία χρησιμοποιούν semacodes παντού. Anyway.
    11. Πάντως η αυτονομία μπορεί να γίνει μεγάλο πρόβλημα, στο δικό μου έχει μειωθεί αισθητά. Πρόσεχε τι εγκαθιστάς (MobileChat, IRC, κ.α) γιατί αφήνουν deamons που τρέχουν χωρίς να φαίνονται και απομυζούν την μπαταρία. Και η αλλαγή μπαταρίας είναι ένα ακόμα (ασυγχώρητο) πρόβλημα, δε ξέρω τι σκοπεύεις να κάνεις εσύ, πάντως απ’τη στιγμή που είναι jaibroken σε apple store δεν μπορούμε να το πάμε και εγώ έχω κάνει ήδη περισσότερες από 400 charges και ας το φορτίζω πολύ πριν εξαντληθεί η μπαταρία.
    12. Η γνώμη μου τελικά είναι ότι 8GB δεν είναι πολλά και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σου κι εγώ νομίζω ότι αφού κρατήθηκες τόσο θα μπορούσες να περιμένεις μέχρι τον Ιούνιο για το iPhone 2.0. Προσωπικά δε βλέπω την ώρα να το «σκοτώσω» σε κάποιο γνωστό που μου το έχει ζητήσει από τώρα και να πάρω το καινούργιο που μάλλον θα έχει 3G, GPS, 32GB και VideoCamera (Bonus WishList: iSight x2, Laserpointer, Compass, DVB, WeatherSensors, Waterproof, glowing-apple-logo, iWork, iLife…).

    Αυτά τα ολίγα και καλό iPhoning! Να είσαι σίγουρος ότι θα ασχολείσαι μαζί του *πολύ* περισσότερο απ’ότι με τον προκάτοχό του! 😉

    PS. Αν για κάποιους μέχρι τώρα ήσουν ρηχός, επειδή ασχολείσαι (και) με τα τεχνολογικά -βλέπε *Apple*-, φαντάσου τι έχει να γίνει τώρα, χαχαχαχα! 😀

  13. 13 Flareman 30 Μαρτίου 2008 στο 4:47 μμ

    Γουάου, σεντόνι!:D Καλώς όρισες!

    Λοιπόν, πολύ συνοπτικά:
    1, 2. Ταιριάζει γάντι στο χέρι, πολύ πολύ άνετο στην καθ’ ημέραν πράξη.
    3. Η μέρα με τη νύχτα πράγματι – πολλά υποσχόμενη πλατφόρμα και θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι όσο περνάει ο καιρός, το πιστεύω ακράδαντα.
    4. Mac τσέπης – τέλος! Είπες το μαγικό motto:)
    5, 6, 7: Μη φοβού, το ψάχνω αηδιαστικά, έχω καταλήξει στα προγράμματα που θέλω και χρειάζομαι και το κινητό πετάει. Μου κρασάρει το MxTube μια στις χίλιες αλλά με ξανάνοιγμα παίζει. Όλα καλά!
    8. Του kalantz λες. Το έχω βάλει, αλλά παρ’ όλ’ αυτά, με το SMS160 και τα κεφαλαία του Axle marks συνεχίζει να με χρεώνει Unicode τα SNS. Στις υπόλοιπες εφαρμογές δεν έχω πρόβλημα με τα Ελληνικά.
    9. BossTool/Cydia installer και μεταφορά με symbolic link στο μεγάλο:D
    10. Έχω βρει μερικά, και από περιέργεια το έβαλα περισσότερο – π.χ. σε κάποιες κάρτες τραπεζών. ΟΚ, δεν έχει τρελή πρακτική αξία αλλά είναι τσίλικο:P
    11. Ποιοι daemons… με το gpsPhone που το έχω ξεπατώσει να δω τι θα πάθει η μπαταρία!:D Αλλά, ακόμη κι αν χρειαστεί αλλαγή το έχω μελετήσει το θέμα, θα είμαστε εντάξει.
    12+1. Όντως, τα 8 ζορίζουν λίγο – αλλά πολύ λίγο. Νομίζω καλά είναι ως entry level χωρητικότητα – τα 4 θα ήταν πραγματικά ασφυκτικά! Και για τους κάποιους… κάτι τρέχει στα γύφτικα τώρα, ξέρεις :rofl:

    Ευχαριστώ για τις ευχές!


Σχολιάστε

Κατηγορίες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μαρτίου 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Απρ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

