Ξεμπλόγκαρε, ξεκούνα και λοιπά από ξε

Διάβασα κι εγώ για τον διαγωνισμό των blogs μαθητών, Δημοτικού, Γυμνασίου κ.ο.κ.

Και (το οσφραίνεστε ήδη στην ατμόσφαιρα, η πικρή μυρωδιά της χολής που βράζει) το θεωρώ τεράστια μπαρούφα.

Ο λόγος απλός και καταλυτικός: τα νέα παιδιά σήμερα έχουν τεράστια εξοικείωση με την τεχνολογία σε έναν ικανοποιητικό ποσοτικά μέσο όρο. Κάποιος που έχει ήδη ψηθεί θα ανοίξει από μόνος του blog, γιατί γουστάρει και έχει κάτι να πει.

Μπήκα στο site, τα χάζεψα αρκετή ώρα. Για να δούμε μερικά πραγματάκια πιο προσεκτικά:

  • Αναφέρει στις πληροφορίες του διαγωνισμού: «Μπορείς να ζητήσεις […] εάν δεν έχεις στο σπίτι, να εργαστείς για τον «Ξεμπλόγκαρε» σε κάποιον από τους σχολικούς υπολογιστές που «έχει» internet (εφόσον υπάρχουν)», και αμέσως μετά: «Ο «Ξεμπλόγκαρε» είναι ένας διαγωνισμός που γίνεται με βάση το internet (διαδίκτυο). Για την συμμετοχή σου στον «Ξεμπλόγκαρε» χρειάζεσαι έναν προσωπικό υπολογιστή και σύνδεση με το internet.». Με λίγα λόγια, διαγωνισμός που γίνεται στο Internet, και λέμε στα παιδιά αν θέλουν και αν έχουν να συμμετάσχουν. Και αν δεν έχουν να πάνε να μπουν απ’ του σχολείου τους. Αν έχει πρόσβαση! Κι αν δεν έχει, κατουρήσανε στο πηγάδι τα παιδάκια και είναι παιδιά ενός άλλου Θεού. Χου ξεφτίλες διοργανωτές.
  • Άλλο ωραίο, αντιγράφω: «Μετά την υποβολή της συμμετοχής σου δεν επιτρέπεται να αλλάξεις κάτι στο blog σου γιατί αυτό θα ακυρώσει την συμμετοχή σου. Ακόμη δηλαδή και αν δεν έχει λήξει η ημερομηνία του διαγωνισμού, αλλά εσύ έχεις ήδη στείλει την συμμετοχή σου, απαγορεύεται να ξαναπειράξεις το blog σου μέχρι να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των νικητών. Πρόσεχε γιατί με το που θα δηλώσεις συμμετοχή, το περιεχόμενο του blog σου θα το φυλάξουν οι διοργανωτές και αν εσύ το αλλάξεις μπορούν να το βρουν». Μπουουυυ, πρόσεχε, τρόμαξα, θα με πιάσουν να λέω ψέμματα και θα με κάνουν ντα. Ρε λεβέντες, καταργείτε την ίδια την έννοια του blog, της συνέχειας, της αλληλεπίδρασης. Τι μας δουλεύετε;
  • Το παραλήρημα συνεχίζεται σε άλλο σημείο: «[…] Θα πρέπει να προσέξεις ούτως ώστε το περιεχόμενο που χρησιμοποιείς να μην είναι με κανένα τρόπο προσβλητικό προς τους άλλους, γιατί όχι μόνον κινδυνεύεις να ακυρωθείς, αλλά μπορεί και να τιμωρηθείς γι’αυτό». Ακούτε εδώ! Δηλαδή αν θεωρηθεί πως εγώ γράφω κάτι έστω και ακροθιγώς προσβλητικό (π.χ. μπήκε κάποιος, μου έβρισε τη μάνα και του απαντάω στα σχόλια: «είσαι μαλάκας και δεν ασχολούμαι με άχρηστους σαν κι εσένα»), όχι απλώς τρώω πόρτα στο διαγωνισμό… αλλά θα τιμωρηθώ κιόλας! Ναι, κόφτε τους το επίδομα.
  • Τρίτο: λέει στα κριτήρια αξιολόγησης πως το κάθε blog θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά τέσσερις ενότητες (περί του σχολείου του μαθητή, της πόλης του, πολιτισμικό/περιβαλλοντολογικό και περί της «Ψηφιακής Ελλάδος» – αμ πες το ευλογημένε ότι στο ευλογάμε τα μούσια μας πάει η κουβέντα – μ’ έσκασες). Και χαρωπά χαρωπά συνεχίζει: σημαντικό κριτήριο είναι «η ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη σχεδίαση του blog σου με χρώματα, γράμματα και φυσικά η σωστή λειτουργία του». Στα εργαλεία που προτείνονται είναι τα native του Blogger, του WordPress και πάει λέγοντας. Και στην παράγραφο περί βοηθείας διευκρινίζει: «οι δάσκαλοι, οι καθηγητές ή άλλοι ενήλικες (γονείς, φίλοι, συγγενείς) δεν μπορούν να συμμετέχουν με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο στην δημιουργία του bog σου» (το bog δικό τους λάθος, το άφησα σκόπιμα). Ρε σεις, διδάσκονται οι μαθητές Δημοτικού – ή Γυμνασίου ή Λυκείου – CSS και XHTML και δεν το ήξερα; Από πότε; Γιατί αν δεν τα βοηθήσει μεγάλος (που ναι καλά, σιγά μη δεν πέσει χέρι) πολύ αμφιβάλλω αν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τα εργαλεία αυτά. Μπήκα στον κόπο να διαβάσω τους όρους του διαγωνισμού, και η σχεδίαση/εμφάνιση μετράει κατά 30%, σε αντίθεση με την πρωτοτυπία (20%) και τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα του περιεχομένου (μόνο 10%). Ξεφτίλα, ντρέπομαι και να σχολιάσω.
  • Φιλοσοφικό point: τι περιεχόμενο να παράγει το πιτσιρίκι του Δημοτικού, που μαθαίνει ακόμη ορθογραφία; Και μάλιστα για Ψηφιακές Ελλάδες και αγελάδες (οικολογικά θέματα) και νταλκάδες (σχολικά, την καψούρα του με τη Μαιρούλα από το δίπλα θρανίο). Λύκειο δεκτόν, Γυμνάσιο φίφτι – φίφτι. Τι πάνε να βγάλουν με όλο αυτό το καρναβάλι δεν μπορώ να καταλάβω.
  • Και ένα tidbit γκρίνιας για φινάλε: για ακόμη μια φορά δε δίνουν μία σοβαρή διεύθυνση mail – η επικοινωνία με τους υπευθύνους γίνεται αποκλειστικά μέσω μίας φόρμας στο site τους. Γιατί έχω την αίσθηση πως σίγουρα θα έχει και καπέλο στο πλήθος των χαρακτήρων που δέχεται στο σχόλιο; *γκουχ* ΔΙΟΔΟΣ *γκουχ γκουχ*

Συνοψίζω: ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν κάτι που ουσιαστικά δεν είναι blog στην τελική, που δε θα αξιολογηθεί όπως πρέπει, που απαιτεί βαρβάτες τεχνικές γνώσεις αν θέλουν να έχουν σοβαρή ανταγωνιστηκότητα σε σχέση με τους άλλους συμμετέχοντες, και τα απειλούμε και με κυρώσεις αν παρ’ ελπίδα μας χαλάσουν το ίματζ του πρότζεκτ. Αποτέλεσμα μηδέν κύριοι, αιδώς.

Παράπλευρα συμπεράσματα:

  1. Κανείς που δεν έχει την απαιτούμενη τεχνολογική υποδομή (έλλειψη πρόσβασης Internet και τα συναφή) σπίτι του δεν πρόκειται να την εγκαταστήσει για χατήρι ενός χαζοδιαγωνισμού.
  2. Έστω ότι ασχολήθηκε ένα Χ πλήθος μαθητών. Όπως είπαμε παραπάνω, όσοι ψήνονται για καλό blogging δεν αναζήτησαν υλικά ερείσματα, ούτε πρωτεία σε διαγωνισμούς. Επομένως, αφού θα κερδίσει ένα πολύ πεπερασμένο υποσύνολο από όλο το πακέτο των Χ, οι υπόλοιπο («χαμένοι», σόρι γκάιζ εντ γκαλς) το πιθανότερο είναι να ξενερώσουν και να μην ξανασχοληθούν στη ζωή τους με τα alternative media.

Και είναι και λογικό: όταν κάνεις κάτι με λάθος κίνητρο θα καταλήξεις στραβά. Προβλέπω ένα τσούρμο παληκάρια και κοπελιές που θα τους τσαλακωθεί ο ήδη υπέρβαρος εγωισμός, ένα κάρο ιθύνοντες που θα κορδώνονται ότι φέρνουν τη νέα γενιά κοντά στην τεχνολογία, και έξι παιδαρέλια (ή τσούρμα από παιδαρέλια, take it or leave it) που θα φουσκώσουν τα μυαλά τους ίσα με το ταβάνι ότι και καλά είναι οι νεανικές περσόνες στην Ελληνική μπλογκόσφαιρα.

Και όλοι ξέρουμε αυτή η ιστορία με τις περσόνες (και το κατασκευασμένο, καθοδηγούμενο και στοχευμένο blogging με το «ποιοτικό» περιεχόμενο, που γίνεται για υλιστικούς λόγους) πού οδηγεί και τι καραγκιοζιλίκια γεννάει – τη θυμάστε την κουβέντα μας περί δήθεν; Από μικρούς στο καλάμι; Μέχρι και link για streaming της βραβεύσεως έχει το site της διοργανώσεως, έλεος!

Αν θέλαμε να φέρουμε τα παιδιά στον τεχνολογικό κόσμο του σήμερα, να τους βάλουμε να παίζουν παρουσιάσεις σε Powerpoint, να διδάσκονται βασικές αρχές οικονομίας με εξάσκηση πάνω σε Excel, να παραδίδουν εργασίες σε Word ή να τις στέλνουν μέσω mail στον δάσκαλο, να βρίσκουν πληροφορίες στη Wikipedia και στο Google, να αναβαθμίσουμε την Πληροφορική σα μάθημα και να μην είναι η χαρά του παιδιού, να βγάλουμε τις αχρηστίες τύπου Ολυμπιακή Αγωγή και τα συναφή από το πρόγραμμα σπουδών και να βάλουμε πρακτικότερα πράγματα. Αλλά όλα αυτά προϋποθέτουν εκπαίδευση εκ νέου και σοβαρά για τους διδάσκοντες, εξοπλισμούς, αλλαγή υποδομών, αλλαγή νοοτροπίας. Κυρίως το τελευταίο – πρόθεση χρειάζεται, πάνω και πρώτα απ’ όλα. Χωρίς να σημαίνει αυτό πως πετάμε την πειθαρχία και τη διαπαιδαγώγηση στα σκουπίδια.

Δυστυχώς δε βλέπω φως στο τούνελ. Θα ήθελα να ήξερα πόσα κονδύλια χρειάζονται πια οι όποιοι προκομμένοι για να σκεφτούν τέτοιους «καινοτόμους» διαγωνισμούς.

Advertisements

4 Responses to “Ξεμπλόγκαρε, ξεκούνα και λοιπά από ξε”


  1. 1 Βασίλης 7 Φεβρουαρίου 2008 στο 10:46 πμ

    Χμ.. μόλις πέρασα και γω μια βόλτα από το site.

    0. Το «ξεμπλόγκαρε» είναι η χειρότερη ελληνικούρα που έχω ακούσει από καταβολής τηλεοπτικού λόγου. Ο εμπνευστής της να καταδικαστεί σε 5ετή αποκλειστική ανάγνωση Γιανναρά..
    1. Σαφώς και δεν απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού-
    2. Για γυμνασιόπαιδες (6τάξιος προσδιορισμός:) και πάλι βαρύ μου φαίνεται, ειδικά όταν οι όροι διαγωνισμού μοιάζουν με προκύρηξη του Δημοσίου..
    3. Είναι φανερό (από τους βαθύπλουτους που μοστράρουν στο footer του homepage) ότι το πρόκειται κυρίως για ένα τρόπο να ξεφορτωθούν λεφτά κάποιου Πακέτου προς όφελος όλων των ενδιάμεσων..

    Δεδομένης της παθογένειας του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος και της στοχευμένης αδιαφορίας του για κάτι τόσο.. αντεθνικό, όπως η τεχνολογία, η παρούσα προσπάθεια είναι ανέκδοτο. Είναι πολλά τα βήματα που πρέπει να γίνουν πριν έναν διαγωνισμό blogger δημοτικού..

  2. 2 Flareman 7 Φεβρουαρίου 2008 στο 12:47 μμ

    Είναι trendy διαγωνισμός, οι emo αποκλείονται:):)

    Δουλευόμαστε όλοι μεταξύ μας Βασίλη μου, αυτό κατάλαβα εγώ βλέποντας τους όρους κ.λπ. Το κρίμα είναι ότι με αυτά τα τερτίπια τελικά απωθείς τους νέους ή έστω τους απευαισθητοποιείς. Κρίμα, μεγάλο κρίμα.

  3. 3 Allu Fun Marx 7 Φεβρουαρίου 2008 στο 11:43 μμ

    Όταν ο Αλογοσκούφης αποφασίζει να το παίξει Blogοσκούφης …
    Εμένα μου ξίνισαν 2 πράγματα:
    1. Blogging με υποχρεωτική θεματολογία δεν νοείται.
    Βlog που το στήνεις μια φορά για να το δουν οι κριτές και μετά απαγορεύεται να το αλλάξεις, άρα και να το ενημερώσεις παραπέρα, δεν είναι blog. Μου θυμίζει τις εκθέσεις που γράφαμε παλιά με θέμα την αποταμίευση και η καλύτερη έκθεση του σχολείου κέρδισε ένα κουμπαρά του Ταμιευτηρίου ή ένα βιβλιάριο της Εθνικής Τράπεζας.
    2. Στο θέμα των βραβείων είναι πολύ τσιγκούνηδες. Βλέπω ότι στην διοργάνωση του διαγωνισμού ανακατεύονται 2 ιδιωτικές εταιρίες(«ASHLEY & HOLMES ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «UPSET ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».)
    Φαντάζομαι ότι η αμοιβή τους είναι πολλαπλάσια από τα 15.000 ευρώ που είναι η συνολική αξία όλων των επάθλων για τα παιδιά.

  4. 4 Flareman 8 Φεβρουαρίου 2008 στο 12:34 πμ

    1. Ορθόν 110%, συμφωνούμε απόλυτα.

    2. Δεν ξέρω τι έχει παίξει, πάντως θεωρώ το όλο εγχείρημα αστείο στην καλύτερη περίπτωση. Ξανατονίζω αυτό που έγραψα και στο original ποστ, αν προσελκύσεις τα παιδιά για λάθος λόγους και στο τέλος 6 άτομα πάρουν έπαθλα, όλοι οι άλλοι συμμετέχοντες θα ξενερώσουν με τη ζωή τους (αφού για τα μοννέδα ασχολήθηκαν, έτσι κι αλλιώς).


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Κατηγορίες

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

djteo στο Ivan – Czar Bomba (η ισχυρότερ…
Νίκος στο Ivan – Czar Bomba (η ισχυρότερ…
Δήμητρα στο Ivan – Czar Bomba (η ισχυρότερ…
Στεφανια κοτριδου στο Πλαίσιο (παράπονα)
Ελένη στο Ivan – Czar Bomba (η ισχυρότερ…

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Φεβρουαρίου 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν.   Μαρ. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

Αρέσει σε %d bloggers: