Μπααα… ποδαράτος τα Χριστούγεννα

Το ξέρω πως ίσως βαριέστε όταν γράφω post που έχουν και προσωπική υφή, και προσπαθώ να τα περιορίζω στο ελάχιστο, όπως έχω πει και παλιότερα. Μερικές φορές όμως πέφτουν μαζεμένα – καλή ώρα όπως αυτές τις μέρες.

Είπαμε και χθες, σήμερα το πρωί/μεσημέρι έδινα πορεία για δίπλωμα οδηγήσεως. Για όσους δεν ξέρουν, η διαδικασία είναι η εξής: μαζεύονται κάπου (σε προκαθορισμένη για κάθε εξεταζόμενο περιοχή) οι εξεταστές του ΥΜΕ και οι υποψήφιοι με τους εκπαιδευτές τους, μπαίνουν όλοι στα οχήματα και στο δρόμο εξετάζονται ένας ένας τα… θύματα:) Τελειώνει ο ένας, βγαίνει από το όχημα και μπαίνει ο επόμενος που προσωρινά επιβαίνει στο από πίσω εκπαιδευτικό (πάνε φάλαγγα).

Τα δεδομένα: οι εξεταστές είναι δύο στο αμάξι, κάθονται πίσω και εσύ μπροστά με τον δάσκαλο συνοδηγό. Η εξέταση περιλαμβάνει μια – δυο θεωρητικές ερωτήσεις, πορεία (δηλαδή cruising στους δρόμους βάσει παραγγελμάτων και έλεγχος για το κατά πόσο ξέρεις τα σήματα και τον Κώδικα και τα σέβεσαι), παρκάρισμα και γωνία με οπισθοπορεία (που στην αργκό το λέμε «οπισθογωνία» ή απλά γωνία). Κάποια σφάλματα δικαιούσαι να τα κάνεις μία φορά πριν κοπείς (π.χ. σβήσιμο οχήματος), κάποια άλλα σε κόβουν επί τόπου (π.χ. παραβίαση STOP ή είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας).

Έρχεται λοιπόν η σειρά μου. Υπάρχει περίπτωση να πέσεις σε πολύ στριμμένους εξεταστές που να σε σκίσουν κανονικά, εγώ είχα την τύχη να βρεθώ με δύο πολύ λογικούς και ήρεμους ανθρώπους, συνεργάσιμους, ήθελαν και να τελειώνουν οι άνθρωποι και δε με πολυζόρισαν.

Α, ξέχασα: η παράσταση εξετάσεως, τα έξοδα δηλαδή για κάθε φορά που δίνεις, είναι στα 150 ευρώ. Επίσης, να αναφέρω πως γενικά είμαι γκαζάκιας στο τιμόνι, προσέχω μεν αλλά το δεξί πεντάλ το αγαπάω ιδιαίτερα:)

Μπαίνω μέσα, χαιρετιόμαστε, συστήνομαι, απαντάω στα θεωρητικά (α ρε διάβασμα) και μου λένε πάμε να φύγουμε. Βάζω μπρος, προχωράω, μου λένε στρίψε δεξιά εδώ, πάω να στρίψω, έχει STOP, πάω να κάνω τη στάση και… μου σβήνει πρώτη. Στα μαθήματα, ειδικά προς το τέλος ούτε κατά διάνοια να συμβεί κάτι τέτοιο – ο δάσκαλος μένει κάγκελο, βάζω ξανά αμέσως μπροστά. Οι Χριστιανοί από πίσω δε λένε κάτι, να τους έχει καλά ο Θεός. Αργότερα, αναλύοντας την κατάσταση κατέληξα πως με τη χαμηλή θερμοκρασία του περιβάλλοντος, σε ανηφορική κλίση όπως ήταν η γωνία και – το κυριώτερο – με την απροθυμία μου να πατήσω παραπάνω γκάζι, επειδή ήθελα λόγω της εξέτασης να οδηγήσω αμυντικά, το αποτέλεσμα ήταν να μου μείνει το Yaris στο χέρι. Έχω αρχίσει ήδη και χάνω πόντους ηρεμίας και η συνέχεια προμηνύεται προβληματική.

Έστω, βάζω, προχωράω ένα τετράγωνο, μου λένε πέρνα εδώ το στενό και κάνε μας αυτή τη γωνία δεξιά. Γωνία που είχα κάνει τουλάχιστον τρεις φορές τις τελευταίες μέρες! Εδώ αρχίζει το γέλιο (ή το κλάμα, αναλόγως της γωνίας θεάσεως): περνάω απέναντι για να πάρω θέση, βγάζω φλας δεξιά, παίρνω κουτσά στραβά θέση (μου ξανασβήνει, γαμώ το κέρατό μου), δε μου λένε πάλι κάτι, αν και είχαν δικαίωμα να με κόψουν, φτιάχνω καθρέπτες, πάω προς τα πίσω, σταματάω εκεί που πίστευα πως ήμουν εντάξει, κόβω όλο το τιμόνι δεξιά, ξεκινάω τη στροφή και όσο προχωράει συνειδητοποιώ πως παραείμαι μπροστά και θέλει διόρθωση. Κάνω λίγο αριστερά, περνάω τη γωνία με τις πίσω ρόδες και διορθώνω όσο πιο γρήγορα μπορούσα… και έρχομαι κοντά 1,5 m από το πεζοδρόμιο:( Με το όριο στο ένα μέτρο και αν οι εξεταστές προφανώς δε μπορούσαν να μη με κόψουν.

Δεν έχω κάποιο παράπονο, δε μπορώ να έχω – το λάθος ήταν καθαρά δικό μου, ίσως έπρεπε να είμαι λίγο πιο τσαμπουκάς και χαλαρός στο τιμόνι. Ίσα ίσα, μας είπαν και χρόνια πολλά και καλές γιορτές (ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ) πριν βάλουν το μεγαλειώδες «απορρίφθηκε» στην κάρτα εξεταζομένου:P Τώρα δεν προλαβαίνω εξέταση την άλλη εβδομάδα οπότε θα προγραμματίσω να ξαναδώσω μετά τις γιορτές, το νέο έτος πλεόν. Εννοείται με -150 €!

Χωρίς να στέκομαι σε προσωπικές συμπεριφορές πάντως, και χωρίς να ψάχνω για δικαιολογίες, το κομμάτι της οπισθογωνίας είναι εντελώς βλακώδες στην εξέταση για δίπλωμα οδηγήσεως. Η κίνηση αυτή είναι επικίνδυνη, παράλογη και παράνομη, και υπό κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας όχι απλώς δεν είναι χρήσιμη, αλλά ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ και από τον νόμο (μάλιστα με το νέο σύστημα ποινολόγησης παίρνει και points). Δεν πρόλαβα ούτε καν να παρκάρω/ξεπαρκάρω και έμεινα με το χαρτί στο χέρι (όπου χαρτί δεν ισούται πουλί… ή μάλλον άκυρο, ισούται) – πώς κρίνεται βάσει αυτού αν ένας οδηγός είναι ικανός προς οδήγηση;

Και πάλι λέω πως δεν ψάχνω για δικαιολογίες, έπρεπε να έχω τον έλεγχο της καταστάσεως. Και για κάποιον όπως εγώ που δεν έχει συνηθίσει στις αποτυχίες, που σκυλιάζει όταν δεν κάνει κάτι σωστά και που όταν αναλαμβάνει κάτι 99% θα το φέρει εις πέρας με υποδειγματική ακρίβεια… ε ναι, μπορώ να πω πως το γόητρό μου έχει φάει μία γενναία ήττα σήμερα:)

Άσε που έχασα και το πενάκι του Qtek στην καφετέρια απ’ όπου ξεκινήσαμε την εξέταση! Πάλι καλά που είχα ανταλλακτικά στο σπίτι. Τέσπαν, την επόμενη φορά θα τους πάω κολλητά στα πίσω καθίσματα!

36 Responses to “Μπααα… ποδαράτος τα Χριστούγεννα”


  1. 1 d1af 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:08 πμ

    Δεν πειράζει ρε! Υγεία… Όντως η οπισθογωνία είναι εντελώς άκυρη, το σκεφτόμουνα και εγώ τις προάλλες…
    Πάντως ο κανόνας είναι practice makes perfect … Αν μπορείς κάνε εξάσκηση μέσα στις γιορτές και θα είσαι κυριλέ

  2. 2 John Karakatsanis 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:20 πμ

    Κι εγώ δύο φορές στην οπισθογωνία κόπηκα! Και πέρασαν την τρίτη!

    Την πρώτη φορά μπαίνω με δύο πολύ καλούς εξεταστές, συστήνομαι, μιλάμε, ξεκινάμε, όλα καλά, αεράτος εγώ, άνετα. Φτάνουμε στη γωνία, κάνω όπισθεν, καβαλάω πεζοδρόμιο (ήταν και ψιλοχάλια το σημείο). Μα γιατί ρε Γιάννη να μου λένε, μια χαρά πήγαινες, γιατί… Πήγα να τους πω αφού πήγαινα μια χαρά γιατί δε με παιρνάτε ρεεεεε!

    Δεύτερη φορά μπαίνω με μια σκύλα, η οποία όπως έμπαινε στο αυτοκίνητο έκραζε τον Ευαγγελάτο επειδή είχε αποκαλύψει τότε διάφορα για τα διπλώματα, και έναν κύριο πολύ καλό. Κάνω πορεία, κάνω παρκάρισμα, όλα καλά. Και φτάνουμε στην οπισθογωνία 50 μέτρα πριν το τέλος της εξέτασης. Εκεί, ενώ είχα πάρει άριστη θέση, το λάθος μου είναι ότι τσέκαρα κοιτάζοντας πίσω τον δρόμο στον οποίο θα έμπαινα, δεν κοίταξα όμως τον δρόμο που άφηνα και εκείνη την ώρα κατέβαινε γκαζωμένος ένας με ένα κωλοφτιαγμένο και αν εγώ συνέχιζα την όπισθεν θα τρακάραμε!

    Οπότε ο δάσκαλος μου πατάει φρένο και μου σβήνει το αυτοκίνητο. Εγώ το παίζω και καλά τρομαγμένος, ο ένας εξεταστής μου λέει «συνεχίστε», η άλλη η σκύλα όμως (που ήταν και η «1η» τυπικά εξετάστρια) δε με άφησε 😦

    Όπως μου είπε μετά ο δάσκαλος ήξερε ότι ο συγκεκριμένος εξεταστής θα με άφηνε να συνεχίσω, αφού γενικά ήταν καλός άνθρωπος.

    Τελικά πέρασα την τρίτη φορά.

    Συμφωνώ με την άποψή σου για την οπισθογωνία. Στο παρκάρισμα πχ είμαι άσσος, και ειδικά στην Κυψέλη που μένω το παρκάρισμα είναι ένα μεγάλο συν μου στην οδήγηση. Και γωνία μπορώ να κάνω άνετα, αλλά πχ τότε δε μπορούσα να την κάνω με τις 2-3 κινήσεις που ήθελαν.

    Επίσης πολύ κακό αυτό με τα 150 ευρώ/εξέταση.

  3. 3 Flareman 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:22 πμ

    @d1af: Θα γίνει μία εξτρά εξάσκηση, σίγουρα. Αλλά το φυσάω και δεν κρυώνει!

  4. 4 ditikos 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:32 πμ

    Δεν το έχεις φιλοσοφήσει το θέμα.

    Πάς για εξέταση το μεσημέρι. Κατα την ώρα του μεσημεριανού. Οι εξεταστές πεινάνε, και δεν σου λένε τιποτα…

    Έτσι ήμουν εγώ στην εξέταση. Τους έλεγα όλα τα θεωρητικά κτλ κτλ, και μου πετάει ο ένας εξεταστής «αντε καλά, προχώρα θέλω να πάω σπίτι μου να φάω».

    Με οδηγούν στην περιοχή του σπιτιού του (κοντινή περιοχή), λέει πάρκαρε εδώ. «Μα κύριε εξεταστά, εδώ είναι Parking έξοδος απαγορεύεται». «Ασε μας βρε παιδί, σε εχω καλύψει». Αφήνω τον έναν, και τον άλλο τον γυρίζω στο εξεταστικό. Ε μετά απο λίγο το πήρα το δίπλωμα. Αχρείαστο όμως. Μένω κέντρο Αθήνα και έτσι δεν πήρα ουτε αμάξι. Να ναι καλά οι αστικές συγκοινωνίες. (Αν και έρχομαι απο τα μέρη σου στη στάση του 411).

  5. 6 Flareman 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:38 πμ

    @Γιάννη: Ουδέν σχόλιο!

    @Βιργινία: Ρε εντάξει, δεν τρέχει κάτι, περισσότερο για το ονόρε γίνεται η κουβέντα:)

    @Δυτικό: Μωρέ εντάξει, κι εγώ συγκοινωνίες και άγιος ο Θεός, σιγά μη μπλέξω με τουτού. Αλλά πρέπει να βγει το κέρατο (γι’ αυτό πήγα τώρα, που έχω μπόλικο χρόνο ελεύθερο). Και η δική μου εξέταση ήταν 3 η ώρα, τον πριν από εμένα τον πέρασαν σε 5 λεπτά κυριολεκτικά, κι εμένα αν είχα κάνει τη γωνία τόσο θα είχαν κάνει να με περάσουν.

    Αλλά… τι να πεις, με τα λόγια χτίζουμε ανώγεια και κατώγεια:)

  6. 7 Derek 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 9:24 πμ

    μην μασάς!

    εγώ θυμάμαι τόόότε (στα παλιά τα χρόνια) την πρώτη φορά που κόπηκα, κόπηκα γιατί μια εντελώς μαριόλα εξετάστρια βγήκε έξω στην βροχή (και μιλάμε για βροχή!!!) και μέτρησε με το υποδεκάμετρο το παρκάρισμα και με βρήκε 2.5 (ολόκληρους!!!) πόντους πολύ έξω

    άμα σε θέλει ε???

    (κερνάω καφέ στο κυλικείο του Ερυθρού (κατέβηκα Αθήνα εχτές), ψήνεσαι?)

  7. 8 kadronarxis 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 11:37 πμ

    Μην απογοητεύεσαι….
    Θα περάσεις την επόμενη φορά.
    Μην αγχώνεσαι(σιγά το άγχος βρε που πρέπει να έχεις!) και βάλε τα δυνατά σου για την επόμενη φορά.
    Ένα ποτηράκι ούζο πριν την εξέταση, λένε ότι μειώνει το άγχος!

    άντε γερά!

  8. 9 Flareman 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:45 μμ

    @Ντέρεκ: και Σ/Κ στα νοσοκομεία;:)) Ποτέ εκτός εφημερίας:D

    @kadro: Αδερφέ… αν παίξει ούζο πριν την εξέταση θα παίζω εγώ φλιπεράκι… με το αμάξι!:rofl:

  9. 10 Βιργινία 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 2:59 μμ

    γιατί νομίζω οτι έχω ξανασχολιάσει εδώ;

    Να το ξαναπώ πάλι:
    εμένα πάλι μου αρέσουν τα προσωπικά ποστ 🙂

  10. 11 Flareman 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 3:10 μμ

    Γιατί έχεις ξανασχολιάσει εδώ:D:D:D:D

  11. 12 Βιργινία 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 4:49 μμ

    ρε συ,σιγουρα είχα ξαναγράψει κάπου αυτο περι προσωπικων ποστ 😦

  12. 13 Flareman 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 4:54 μμ

    Ίσως, δεν αντιλέγω. Σε κάθε περίπτωση, preference noted:)

  13. 14 Βιργινία 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 5:17 μμ

    πφφφ.νέκρα μεσημεριάτικα..λέω να πάω να δω greys anatomy που έχει η τηλεόραση και να κοιμηθώ

  14. 15 Derek 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 6:56 μμ

    ναι γιατί αν ήταν καθημερινή νομίζεις θα ερχόσουν (έχουν στάση εργασίας οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ σήμερις!!!)

  15. 16 Βιργινία 15 Δεκεμβρίου 2007 στο 11:50 μμ

    ή χάνω επεισόδια και δε καταλαβαίνω τι εννοεί ο απο πάνω μου και σε ποιόν πάει ή νυστάζω πολύ 😛

  16. 17 Derek 16 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:30 πμ

    λέω… ότι και να ήταν καθημερινή και να είχε σκοπό να κατέβει στην Αθήνα έτσι και αλλιώς δεν θα τα κατάφερνε (εύκολα έστω) γιατί είχαν στάσεις εργασίας οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ (και άρα και του προαστιακού)

  17. 18 Βιργινία 16 Δεκεμβρίου 2007 στο 1:32 πμ

    α,εντάξει το σωστό νόημα κατάλαβα 😛
    Μάλλον πρέπει να πάω για ύπνο τελικά

  18. 19 Nikolakis 16 Δεκεμβρίου 2007 στο 3:03 πμ

    Εμένα με είχαν περάσει πάντως επειδή έδινα 24 Αυγούστου, 3 το μεσημέρι με 46 βαθμούς κελσίου 🙂 Υποθέτω όλοι υποφέραμε…

    Παρεμπιπτόντως, ονομάστε μου μία (1) περίπτωση στην οποία η οπισθογώνια στροφή επιτρέπεται γενικά (και δεν είναι όργιο παρανομίας…)

  19. 20 ditikos 16 Δεκεμβρίου 2007 στο 11:43 πμ

    @Νικολάκη: Σε γενικώς ανοιχτό χώρο που προϋποθέτει οτι είσαι μόνος σου και δεν καταπατάς τον χώρο αυτο.

  20. 21 Derek 16 Δεκεμβρίου 2007 στο 5:15 μμ

    επίσεις σε «κλειστά» πάρκινγκ αν θέλεις να το βάλεις «με τον κώλο» (για να βγεις πιο εύκολα) καθώς και σε όλα σχεδόν τα ferry

  21. 22 Βιργινία 16 Δεκεμβρίου 2007 στο 6:52 μμ

    ή ακόμα πιο απλά..
    ΠΑΝΤΟΥ,διότι
    l`etat c`est moi 😛

  22. 23 ditikos 16 Δεκεμβρίου 2007 στο 11:58 μμ

    H αγχώνη σε περιμένει 😛

    Τέτοιες βαρυγδούπωτες δηλώσεις ειναι επικίνδυνες!

  23. 24 Mcdreamy 18 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:42 μμ

    Θα διαφωνήσω μαζί σου.Πιστεύω η οπισθογωνία ειναι πολύ χρήσιμη κυρίως σε παρκάρισμα και όχι καπου στο δρόμο ίσως και για αυτό να την έχουν.Δν πειράζει την επόμενη φορα δν χάθηκε και ο κόσμος άλλωστε!

  24. 25 ανωνυμη 18 Δεκεμβρίου 2007 στο 2:56 μμ

    1oν τα προσωπικα σου post με εφεραν στο νυστερι και πιστεψε με ειναι τελειο το συναισθημα που σου δινουν τα blogs οτι δηλαδη διαβαζεις 1 ξενο ημερολογιο. Περιμενουμε κι αλλα! (ιδιαιτερα με «ομορφες» στιγμες απο σχολη/νοσοκομείο/κληνικη/δεν ξερω κ εγω τι αλλο)
    2ον Σιγα πρωτη φορα κοπηκες. Έχεις μελλον…!
    3ον και λιγο ασχετον Bιργινία γιατι το blog σου λεει: «The authors have deleted this blog. The content is no longer available.» ? 😦

  25. 26 Βιργινία 18 Δεκεμβρίου 2007 στο 2:57 μμ

    ανώνυμη,γιατί απλά, το έσβησα..υπήρχαν άτομα τα οποία ΜΕ ΕΝΟΧΛΟΥΣΑΝ 😉

  26. 28 ανωνυμη 18 Δεκεμβρίου 2007 στο 3:19 μμ

    κριμα…! ελεγα οτι δεν μπορει καπου θα κανω λαθος στο λινκ ή οτι θα ειναι προσωρινο…! Οπως κ να χει παντως να περνας καλα κ να σε ξαναδουμε συντομα με αλλο blog! (δεν μπορω να καταλαβω επιδημια σας επιασε ολους και ενας -ενας παιρνετε ποδι από τη blogόσφαιρα;)

  27. 29 antonios 19 Δεκεμβρίου 2007 στο 10:31 μμ

    πλζ. μη λαδώσεις… τα λεφτά είναι ίδια με το να ξαναδώσεις, οπότε και μαθαίνεις και είσαι ηθικό στοιχείο!!

  28. 30 antonios 19 Δεκεμβρίου 2007 στο 10:32 μμ

    εγώ σε ενοχλούσα σαχλογιατρέ;

  29. 31 Δηιάνειρα 19 Δεκεμβρίου 2007 στο 10:59 μμ

    γιατρουυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυληηηηηηηηηηη

  30. 33 Δηιάνειρα 20 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:30 πμ

    ρε συ γιατρέ,σαν χειρουργικάκι που είσαι,για δώσε τα φώτα σου..Έχει πεταχτεί ο τένοντας στο χέρι μου,στη βάση του δαχτύλου..Που στο καλό να πάω; σε νευροχειρούργο ή χειρούργο; Το συζητάγαμε σήμερα δουλειά και οι απόψεις διίσταντο

  31. 34 Flareman 20 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:42 πμ

    Μηδέναν, προτείνω ορθοπαιδικό που είναι και ο καθ’ ύλην αρμόδιος:)

  32. 35 Δηιάνειρα 20 Δεκεμβρίου 2007 στο 11:56 πμ

    πήγα ρε συ,και μου λέει δεν είναι δική μου δουλειά τράβα σε χειρούργο..πάω σε χειρουργικάκι ( α σιχτιρ,αχρείαστα να είστε ) μου λέει σε νευροχειρούργο..παω σε νευροχειρούργο μου λέει σε χειρούργο και ο χειρούργος μου λέει σε ορθοπαιδικό 😛

    Α ΣΙΧΤΙΡ ΠΙΑ…ΘΑ ΤΟ ΑΦΗΣΩ ΣΤΗΝ ΗΣΥΧΙΑ ΤΟΥ 😛

  33. 36 Flareman 21 Δεκεμβρίου 2007 στο 12:04 πμ

    Ε στο είπα… τένοντας, ορθοπαιδικός:D


Σχολιάστε

Κατηγορίες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Δεκέμβριος 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

