Χειρουργική

Που λέτε, την έχω καταβρεί με τις κλινικές του 6ου έτους. Για τώρα τουλάχιστον, που έχω ξεκινήσει Χειρουργική δηλαδή – στο άλλο τρίμηνο που θα έχω Παθολογία δεν ξέρω πώς θα την παλέψω… Αλλά ας μείνω στο προκείμενο:) Στο νοσοκομείο όπου ασκούμαι είναι ο παράδεισός μου: μπόλικα και ενδιαφέροντα περιστατικά, ειδικευόμενοι και καθηγητές ικανότατοι, επεξηγηματικοί και απόλυτα συνεργάσιμοι, η γραμματεία πολύ φιλική και με μεγάλη κατανόηση (αρκεί να μην ξεχειλώνεις τα προσχήματα), η δουλειά πολλή… surgical style!

Γενικά υπάρχει στην Ιατρική μια κόντρα μεταξύ των Παθολόγων και των Χειρουργών (και ουχί Χειρούργων, κατά το κακούργων): οι μεν πρώτοι είναι πιο θεωρητικοί τύποι, δεν τους αρέσει να «βρωμίζουν» τα χέρια τους – προτιμούν να μαζεύουν λίγες λίγες πληροφορίες από ιστορικά, εργαστηριακές εξετάσεις, μένουν σε επίπεδο σκέψεως / διαγνώσεως, γράφουν τη θεραπεία τους που είναι παρακολούθηση και φάρμακα κατά το 90-95% και τέλλλλος. Από την άλλη, οι χειρουργοί είναι πολύ πιο «hands-on» τύποι: έχουν μεν την ίδια θεωρητική κατάρτιση με τους παθολόγους, αλλά δεν αρκούνται στο να βάλουν απλώς εκ του μακρόθεν μία διάγνωση – θα αναλάβουν οι ίδιοι να φέρουν εις πέρας πολλές από τις δουλειές που χρειάζονται, είτε πρόκειται για αιμοληψίες, αλλαγές τραυμάτων ή ο,τιδήποτε άλλο. Και φυσικά η φύση της ειδικότητας είναι τέτοια που αρκετά από τα περιστατικά δεν μένουν στη συντηρητική αγωγή, αλλά προχωράνε σε χειρουργική αντιμετώπιση… χέρια μέσα δηλαδή! Κακά τα ψέμματα, ο χειρουργός είναι ο μαιτρ των ιατρικών ειδικοτήτων: πρέπει να έχει και τεχνική, και πρακτική δεξιότητα, και θεωρητικές γνώσεις. Όπως είναι αναμενόμενο λοιπόν, υπάρχει πάντα η αιώνια διένεξη μεταξύ των παθολογικών ειδικοτήτων και των χειρουργικών («χασάπηδες» – «λούληδες» – «κομπλεξικοί» – «άχρηστοι» – «βάρβαροι», «μη μου άπτου» και πάει λέγοντας), που είναι ανούσια μεν γιατί όλοι είμαστε απαραίτητοι ο καθένας στον τομέα του… έχει απίστευτο χαβαλέ δε!:D

Είναι πάντως γεγονός πως οι χειρουργοί, λόγω αντικειμένου, έχουν ένα mindset που κάνει κρα από χιλιόμετρα! Me likes, και επειδή me likes δε θα γράψω άλλα για να μη βγούνε τίποτις προκομμένα παθολογάκια και αρχίσουν τα χάχανα (βαράτε τώρα ελεύθερα:P).

Τώρα, στο θέμα μας: σαν φοιτητές Ιατρικής στην κλινική θεωρούμαστε κάτι σαν μίνι-ειδικευόμενοι. Κάνουμε αρκετές από τις δουλειές της καθ’ ημέραν πράξεως, με επίβλεψη μέχρι να τις μάθουμε και μόνοι μας στη συνέχεια, ενημερωνόμαστε για την πορεία των ασθενών που έχουν ανατεθεί στον καθ’ ένα από εμάς, παρακολουθούμε τις δραστηριότητες και τις επισκέψεις του προσωπικού της κλινικής, συμμετέχουμε σε χειρουργεία και εφημερίες και τα λοιπά – με λίγα λόγια είμαστε σχεδόν εργαζόμενοι εκεί. Πολλή πρακτική εκπαίδευση, και αρκετή θεωρία για ακόρντα στο σπίτι:( Τουλάχιστον είναι ενδιαφέρον μάθημα, για εμένα προσωπικά το πιο ενδιαφέρον από τα μαθήματα της Σχολής και περνάω καταπληκτικά:)

Φυσικό επακόλουθο όλων αυτών είναι α) η έλλειψη ύπνου, β) τα παραπανίσια κιλά, γ) η διαλείπουσα παρουσία μου στο Νυστέρι. Περιμένω την κάμερα εντός του επομένου 10ημέρου – άντε, να μπορέσω να βγάλω podcast επιτέλους! Γι’ αυτό είπα σήμερα που είχα λίγο χρόνο παραπάνω να σας κάνω λίγο παρέα:)

Αέρα πατέρα λοιπόνε… surgical style!

4 Responses to “Χειρουργική”


  1. 1 Βιργινία 22 Νοεμβρίου 2007 στο 2:23 πμ

    Ε ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ

    Αφενός εσένα σου πέφτει βαριά η παθολογία εμένα μου πέφτει βαριά η χειρουργική.αλλάζουμε;

    Εγώ όντως,έχω πρόβλημα με το να βρωμίζω τα χέρια μου..προτιμώ το πιο θεωρητικό μέρος του πράγματος

    α επίσης μου άρεσαν οι χαρακτηρισμοί ”χασάπηδες” – “λούληδες” – “κομπλεξικοί” – “άχρηστοι” – “βάρβαροι”, “μη μου άπτου” και πάει λέγοντας

  2. 2 Flareman 22 Νοεμβρίου 2007 στο 9:30 μμ

    Αμ πώς δεν αλλάζουμε!! Θα σκότωνα για να ξανακάνω την άσκησή μου στη Χειρουργική. Ας είναι καλά η Σχολή που έχει αποφασίσει πως η άσκηση στην Παθολογία πρέπει να είναι τρίμηνη, ενώ στη Χειρουργική η μισή. Λες και η Παθολογία είναι πιο σημαντική!

    Αλλά πέρασα καλά, πάρα πάρα πάρα πάρα πολύ καλά εκεί. Νομίζω μέχρι το τέλος του έτους δε θα αλλάξω προτίμηση ειδικότητας… I have found my calling που λένε στην αντίπερα όχθη.

  3. 3 Βιργινία 22 Νοεμβρίου 2007 στο 10:48 μμ

    Πφφφφφ, αυτό να το προσέξεις γιατρέ μου 😛

  4. 4 Flareman 22 Νοεμβρίου 2007 στο 10:52 μμ

    Ίντα ‘πες ωρέ… Λα Σιρουρζίκ λέμε:D


Σχολιάστε

Κατηγορίες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Σεπτεμβρίου 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ.   Οκτ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

