ΜΕΤΡΟ τους σταθμούς που θα ανοίξουνε!

Έβλεπα σήμερα στο ΜΕΤΡΟ πως έχουν αλλάξει τους χάρτες μέσα στα βαγόνια (και έξω από αυτά υποθέτω): η γραμμή 3 που μέχρι πρότινος ήταν Αεροδρόμιο – Πλακεντίας – Μοναστηράκι πλέον θα συνεχίζει και θα τερματίζει Αιγάλεω, κάνοντας στάσεις στον Κεραμεικό και Ελαιώνα, με τα δρομολόγια να αρχίζουν μέσα στην εβδομάδα που διανύουμε. Κάποια στιγμή θα πάω προς τα εκεί όταν χρειαστεί να κόψω κίνηση, έχω περάσει σχεδόν από κάθε σταθμό του ΜΕΤΡΟ και έχω περιέργεια να δω τι παίζει:) Επίσης, βλέπω ανταπόκριση του Προαστιακού με τον ΗΣΑΠ στον Πειραιά, ξέρει κανείς τι γίνεται;

Εκτός αυτών βεβαίως, εκκρεμούν και άλλα πραγματάκια σχετικά με τους σταθμούς του Μητροπολιτικού μας σιδηροδρομικού δικτύου: οι τρεις σταθμοί που περιμένουμε εδώ πάνω στη γραμμή τρία και έχουμε χρονίσει (Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή και Χολαργός), εκ των οποίων ο πρώτος θα παραδοθεί φέτος και οι άλλοι δύο στο 2008. Εκτός αυτών για την 3 πάλι σχεδιάζεται επέκταση από Αιγάλεω για Χαϊδάρι μέσα στο 2008, και από εκεί υπάρχουν σκέψεις για συνέχιση των γραμμών μέχρι Πειραιά. Η γραμμή 2 θα προχωρήσει του χρόνου από Αγ. Αντώνιο προς Περιστέρι και Ανθούπολη (και υπάρχουν σκέψεις για Ίλιον, Κηπούπολη και Πετρούπολη), και από Αγ. Δημήτριο μέσα στο 2009 προς Ηλιούπολη, Άλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό, και ίσως αργότερα μέχρι Γλυφάδα. Και ο ΗΣΑΠ θα έχει βελτιώσεις και επεκτάσεις βέβαια, αλλά σε μεγάλο βάθος χρόνου: σκοπεύουν μέχρι το 2015 να υπογειοποιήσουν το σταθμό της Κηφισίας και να προχωρήσουν προς Τατοΐου, Ν. Ερυθραία, Καστρί, Εθνική Αθηνών – Λαμίας, και μέχρι το 2018 να φτάσουν Άνοιξη και Αγ. Στέφανο. Μεγάλη απόσταση, μεγάλο και το χρονικό πλάνο:)

Υπάρχουν φυσικά στα σκαριά και σχεδιασμοί για μία νέα, τέταρτη («πορτοκαλί») γραμμή του ΜΕΤΡΟ, που ίσως να αποδειχθεί η πιο ευέλικτη απ’ όλες: η διαδρομή θα ακολουθεί το δρομολόγιο Άλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Πανεπιστήμιο (ανταπόκριση με γραμμή 2) – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός (ανταπόκριση με γραμμή 3) – Παγκράτι / Καισαριανή – Άνω Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή – Κατεχάκη (ξανά ανταπόκριση με γραμμή 3) – Φάρος – Φιλοθέη – Σίδερα – ΟΑΚΑ – Παράδεισος – Μαρούσι (ανταπόκριση με ΗΣΑΠ και τέρμα). Με λίγα λόγια εξυπηρετεί Γαλάτσι και Παγκράτι / Καισαριανή που δεν έχουν καθόλου πρόσβαση σε ΜΕΤΡΟ ή ΗΣΑΠ, το ίδιο και για όλες τις περιοχές περί τη Φιλοθέη που είναι πάνω στην Κηφισίας και θέλουν λεωφορείο για να προσπελάσουν το δίκτυο σταθερής τροχιάς, και κάνει διασταυρώσεις με τις άλλες γραμμές σε σημεία κλειδιά. Ο σχεδιασμός αργεί αρκετά ακόμα βέβαια, ούτε χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί ούτε τίποτα, προβλέπω 2012 και μετά.

Γενικά η δρομολογιακή προσέγγιση είναι πολύ καλή και σε δέκα χρόνια από τώρα όλο το Λεκανοπέδιο με όση οικοδομική ανάπτυξη έχει δει στα προάστιά του που τώρα αρχίζουν να χτίζονται θα είναι πολύ προσβάσιμο και γρήγορο στις μετακινήσεις. Το πρόβλημα είναι αλλού, και έχω βραχνιάσει να το λέω: στα δρομολόγια. Είναι απαράδεκτο να έχουμε τέτοιο δίκτυο μεταφορών και να σταματάει στις 12 και κάτι το βράδυ! Και μετά σου λέει κατέβα με συγκοινωνίες – πώς θα βγω στο κλαμπάκι μου ρε κάγκουρα; Θα πρέπει κάποια στιγμή, αν μη τι άλλο μόνο για ΠαρασκευοΣαββατοΚύριακο να θεσπιστεί 24ωρη λειτουργία των συρμών – και θέσεις εργασίας ανοίγουν, και ο κόσμος θα εξυπηρετηθεί, και έσοδα θα εισρεύσουν στα ταμία, και οι δρόμοι θα αποσυμφορηθούν. Έχω στείλει 100 mails στο ΥΜΕ και στην ΑΜΕΛ αλλά πούύύύύ απάντηση… σώθκαμαν!

Περισσότερες πληροφορίες πάντως έχει η ντόπια Γουικιπίντια, που φιλοξενεί και χάρτες των διαδρομών με αναλυτικά σχόλια:)

Advertisements

10 Responses to “ΜΕΤΡΟ τους σταθμούς που θα ανοίξουνε!”


  1. 1 Dimitris 23 Μαΐου 2007 στο 9:49 πμ

    Εγώ χθες που πήρα ΜΕΤΡΟ οι ΄χαρτες είχαν ανανεωθεί σύμφωνα με τις νέες στάσεις. Όσο για τον Προαστιακό στον Πειραιά ετοιμάζεται και πολύ σύντομα θα έχουμε σύνδεση με αεροδρόμιο σε 50′.

  2. 2 Jangel 23 Μαΐου 2007 στο 5:51 μμ

    Τίποτα για εικοσιτετράωρη λειτουργία άκουσες?

  3. 3 Ζωή 23 Μαΐου 2007 στο 8:39 μμ

    Κοίτα,οι υπεύθυνοι της ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ισχυρίζονται ότι για λόγους συντήρησης τόσο των σταθμών όσο και των συρμών πρέπει να παραμένουν κλειστοί από τις 12 μέχρι τις 5.30.Όμως,νομίζω ότι αφενός θα μπορούσαν να προσλάβουν και άλλο προσωπικό ώστε η συντήρηση να γίνεται πιο σύντομα,αφετέρου με το να έχουν δρομολόγια ανά μισή ή μια ώρα θα μπορούσαν παράλληλα να συντηρήσουν τον κύριο όγκο των συρμών.Επιπλέον,το επιχείρημα ότι δεν «βγάζει τα λεφτά της» η νυχτερινή λειτουργία είναι αν μη τι άλλο ανεδαφικό,πράγμα που αποδείχτηκε κατά τους Ολυμπιακούς΄αν υπάρχει συγκοινωνία,ο κόσμος τη χρησιμοποιεί!
    ….Τα συμπεράσματα δικά μας….

  4. 4 DrGolis 23 Μαΐου 2007 στο 9:44 μμ

    Ρώτησες πως εξηγείται ο προαστιακός στον Πειραιά…
    Βασικά επανακατασκευάζεται ο σταθμός ΟΣΕ στον Πειραιά, δίπλα από τον ΗΣΑΠ και θα φτάνει -όπως και παλιότερα- το τρένο εκεί από σταθμό Λαρίσης.

  5. 5 Flareman 23 Μαΐου 2007 στο 11:18 μμ

    Εγώ τι να πω τώρα, με καλύψατε όλοι σας:) Απλώς @Jangel: δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο για 24ωρη λειτουργία ακόμη, θα το είχα ακούσει σίγουρα. Το θέμα είναι να τους τραντάξουμε λίγο μας και πάρουν μπρος… έχω βαρεθεί να βγαίνω βράδυ και να αναγκάζομαι να γυρίζω πριν τις 12 για να προλάβω συγκοινωνία>:(

  6. 6 Ditikos o Tyflopontiks 23 Μαΐου 2007 στο 11:27 μμ

    Ασε πίκρα το μή 24ώρο. Βέβαια προυποθέτει και τα λεωφορεία να είναι 24ώρα γιατι για τις περιοχές πέραν της Πλακεντίας (που τις εντιμώ και εγώ) το απόγευμα έρχονται κάθε κατακλυσμό του Νώε και άν.

    Επιπλέον μια άσπρη 4D γραμμή θα γίνει με Ν.Υόρκη, Κυότο 1671 🙂

  7. 7 DrGolis 24 Μαΐου 2007 στο 10:22 μμ

    Ε μα κι εσύ ρε Σπύρο! Να πάρεις τα ΜΜΜ για να βγεις το βράδυ είναι κάτι που συνηθίζεται στην Ευρώπη, αφενός γιατί τα κατά τόπους μετρό είναι μάλλον πιο ανεπτυγμένα (ειδικά στο Παρίσι, όπου το μετρό έχει κλείσει εκατονταετία και!) αφετέρου δε γιατί το «θα βγω για βράδυ» τελειώνει εκεί κάπου στις 12… Ο μόνος τρόπος να είσαι άνετος στις εξόδους -ακόμα και κέντρο, όπου μετά τη 1 είναι απόλαυση οι άδειοι δρόμοι- είναι το αυτοκίνητο. Άμα ξέρεις και τα κατατόπια και τα στενά, μπορείς να ανταπεξέλθεις ακόμα και σε θεωρητικά δύσκολες για το αυτοκίνητο περιοχές. Δε συζητώ για παραλιακή και στα δικά σας τα βόρεια προάστια: εκεί επιβάλλεται!! Βάζεις δίπλα το πρόσωπο ….έφυγες!!!

  8. 8 Flareman 24 Μαΐου 2007 στο 10:40 μμ

    Μιλάμε για Αθήνα όμως, με τη νυχτερινή ζωή της πόλης, με το μπάχαλο που γίνεται Παρασκευή και Σάββατο βράδυ σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου, με την κίνηση που τη συνοδεύει – δε γίνεται να πας π.χ. με αυτοκίνητο προς Ψυρρή κ.ο.κ. (παραδειγματικά το λέω) βράδυ, άντε να παρκάρεις. Άρα, συγκοινωνία ή ταξί. Και μετά γκρινιάζουμε για τις ταρίφες! Αφού τους ταξιτζήδες τους έχουμε ανάγκη έτσι που δε μας ξελασπώνει το ΥΜΕ, πώς να μη μας το καθίσουν το χαράτσι;

    Κακά τα ψέμματα, 24η λειτουργία είναι κάτι το απαραίτητο στο Αθηναϊκό ΜΕΤΡΟ…

  9. 9 Κώστας Μπουκουβάλας 25 Μαΐου 2007 στο 6:02 μμ

    Στο blog http://greekscience.wordpress.com φιλοξενώ θέματα που ίσως σας ενδιαφέρουν.

  10. 10 Flareman 25 Μαΐου 2007 στο 7:56 μμ

    Ευχαριστώ για την υπόμνηση Κωστή (και πολύχρονος!), αλλά λίγο off topic το σχόλιο, δεν πειράζει:)


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Κατηγορίες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μαΐου 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Απρ.   Ιον. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

Αρέσει σε %d bloggers: