Πνευματικά δικαιώματα και blogs

Χιλιοειπωμένο το θέμα και θα κουράσω πιθανώς, αλλά θέλω να κάνω μία αναφορά. Διάβασα στο blog του vrypan, που το διάβασε στο diablog, ότι η Ελευθεροτυπία ουσιαστικά έκλεψε κείμενα άλλων bloggers, και τα παρουσίασε ως δικά της άρθρα, χωρίς ούτε καν μία αναφορά στην αρχική πηγή.

Εντάξει, καταλαβαίνω ότι δεν υπάρχει ιδιαίτερο νομικό υπόβαθρο που να μας καλύπτει ως bloggers και άντε να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας αν πάρουν το γραπτό σου λόγο και σε οικειοποιηθούν άλλοι. Επίσης καταλαβαίνω πως οι προσπάθειες τύπου Ask2Use δεν έχουν νομική υπόσταση και ότι είναι περισσότερο ενημερωτικού χαρακτήρα και έχουν περισσότερο ως στόχο τους να ενημερώσουν τον επισκέπτη για τις προθέσεις σου ως ιδιοκτήτη των πνευματικών δικαιωμάτων. Αλλά το θράσος τους οι εφημερίδες το έχουν δείξει επανειλημμένα – θυμόμαστε όλοι την περίπτωση του Γιώργου από το γραφείο που έκλεισε το blog του επειδή ήθελε να διατηρήσει την ανωνυμία του στο χώρο της δουλειάς του, άλλο γνωστό έντυπο αναδημοσίευσε από το blog του και τον μυρίστηκαν οι συνάδελφοί του.

Προσωπικά δε μου αρέσει η ιδέα να βγάλει κάποιος λεφτά χρησιμοποιώντας κείμενα / υλικό από το Νυστέρι, ή οποιοδήποτε άλλο πόνημά μου. Αν ήθελα να βγάλω λεφτά από αυτό που κάνω, θα ήμουν ο πρώτος που θα ζητούσε μερίδιο – αφού εγώ δεν το κάνω για κερδοσκοπικούς λόγους με ποιο δικαίωμα να έρθει ο οποιοσδήποτε άλλος και να εκμεταλλευτεί ουσιαστικά τον κόπο μου για τα καλά καγαθά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών; Αν πρόκειται για άλλον blogger δεν έχω πρόβλημα, μου αρκεί ένα link πίσω στο blog μου και μία αναφορά ότι πήρε την είδηση από εμένα – αυτό είναι και καλό για τη blogόσφαιρα, αφού αλληλοσυνδεόμαστε και ανταλλάσσουμε επισκέπτες. Εγώ προσωπικά όταν δω κάτι που θέλω να «αναπαράγω» πάντα μα πάντα δίνω πάσα στον αρχικό poster – τόσο δύσκολο είναι; Ειδικά όσον αφορά στα έντυπα, δε μου αρέσει η ιδέα να αναπαράγονται οι απόψεις και τα γραφέντα μου σε κοινό της τάξεως εντύπου, τουλάχιστον όχι χωρίς τη συγκατάθεσή μου. Και σε καμία περίπτωση αν οι συντελεστές του εντύπου βγάζουν λεφτά από αυτό που κάνουν.

Το ερώτημά μου είναι άλλο: εγώ π. χ. δε διαβάζω εφημερίδες, δε βλέπω ειδήσεις συχνά στην τηλεόραση. Πώς μπορώ λοιπόν να μείνω «on top of things», και να ξέρω πότε με έχει λογοκλέψει κάποιος; Ο vrypan, επί παραδείγματι, πληροφορήθηκε από άλλον blogger, αλλά έτυχε να το δει. Με ποιον τρόπο μπορούμε να προφυλαχθούμε από τη λογοκλοπή οι bloggers και να ξέρουμε πού και πότε υπάρχει αντιγραφή από κείμενά μας ή αναφορά στα blogs μας; Στο κάτω κάτω, αν η παράθεση έχει γίνει σωστά, να ξέρουμε ποιον να ευχαριστήσουμε βρε αδερφέ!

Αλλά και πάλι, η Ελλάδα ανέκαθεν δεν ήταν η χώρα της αρπαχτής και της ρεμούλας; Γιατί να αλλάξει τώρα αυτό; Και ειδικά από φυλλάδες τύπου Ελευθεροτυπίας…

1 Response to “Πνευματικά δικαιώματα και blogs”



  1. 1 Πως το τρίβουν το ..copy-paste « Meta Journalism Παράθεση σε 7 Μαρτίου 2007 στο 5:21 μμ

Σχολιάστε

Κατηγορίες

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Μαρτίου 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Απρ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΣΕΖΟΝ…

del.icio.us

Twitter

ASK2USE

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μας διαβάζουν τακτικά:

Counter free

